eFTR Mini, Indianin dla najmłodszych
Amerykański producent Indian Motorcycle wprowadził do swojej oferty elektryczny jednoślad przeznaczony dla młodzieży.
Stylistyka motocykla nawiązuje do kultowego modelu przygotowanego do wyścigów Indian Scout FTR750. Małe proporcje oraz parametry silnika pozwolą najmłodszym użytkownikom dołączyć do grona posiadaczy legendarnych motocykli marki Indian. Ramę motocykla zaprojektowano ze stalowych rur, zapewniając stabilność osobom, które zaczynają przygodę z motocyklami.
Siedzisko eFTR Mini umieszczone na wysokości 468 mm zawiera opcję regulacji. Według producenta jednoślad w dolnym zakresie regulacji przeznaczony jest dla użytkowników od 8 roku życia, w trybie wysokim od 13.
Układ napędowy wyposażono w 24 woltowy akumulator, który wystarcza na 30 minutową jazdę. Pojazd może poruszać się w dwóch dostępnych trybach: niskim uzyskując prędkość 16 km/h lub wysokim do 22 km/h. Cena Indian eFTR Mini wynosi ok. 3600 zł brutto.
Indian Motorycle jest jednym z najstarszych producentów motocykli. Przedsiębiorstwo założone przez George M. Hendee i Carla Oscara Hedstroma powstało dwa lata przed wytwórnią Harley davidson Motor Company, w 1901 roku w Springfield Massachusetts. Pierwszy prototyp ujrzał światło dzienne w roku założenia firmy i dysponował mocą mniejszą niż 2 KM. W 1903 roku Hendstrom ustanowił na nim rekord prędkości, który wynosił 56 km/h. W 1906 roku powstał pierwszy fabryczny motocykl wyścigowy z silnikiem V-twin o pojemności 633 cm3, z 42-stopniowym rozstawem cylindrów w układzie „V”. W latach 1910 firma Indian Motorcycle stała się największym producentem motocykli na świecie. Zespół fabryczny Indian Motorcycle zajął pierwsze trzy miejsca w 1911 Isle of Man Tourist Trophy.
Najpopularniejszymi modelami Indian Motorcycle były: Scout, produkowany w latach 1920-1946 oraz Chief, produkowany w latach 1922-1953.