Mercedes-Benz 170 (W15): zwiastun Klasy C

Ciekawostki
28 Wrz '21
Agnieszka Gała
Źródło: Daimler

90 lat temu, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1931 roku niemiecki producent zaprezentował innowacyjny technicznie model.

Mercedes- Benz 170 (W15) był pierwszym na świecie masowo produkowanym samochodem osobowym z niezależnym zawieszeniem i wahliwą osią. Pojazd wyposażony został w sześciocylindrowy, rzędowy silnik M15 o pojemności 1692 cm3 oraz maksymalnej mocy 32 KM.

Źródło: Daimler

W pierwszym roku produkcji sprzedano 4 438 sztuk tego auta. Zdaniem producenta, W15 został entuzjastycznie przyjęty przez rynek, mimo niemałej ceny wynoszącej 4400 marek.

Do 1934 roku 170-tka była najczęściej produkowanym pojazdem niemieckiego producenta, zaś do 1936 roku Mercedes-Benz wyprodukował 13 775 takich aut z dziesięcioma różnymi wariantami podwozia i nadwozia. Po sukcesie rynkowym tego modelu, jego następcą został samochód z czterocylindrowym silnikiem rzędowym z oznaczeniem 170 V (W136). Według producenta, model 170 był „wczesnym zwiastunem” Mercedesa Klasy C.

Źródło: Daimler

Przedwojenny Mercedes 170 (W15) stanowi część historii motoryzacji, którą dziś możemy podziwiać głównie w muzeach. Egzemplarze, które pojawiąją się na aukcjach, stanowią prawdziwą perełkę dla kolekcjonerów. Przykładowa cena na brytyjskiej aukcji dobrze zachowanego modelu 170 (W15) z roku 1934 w wersji kabrio wynosi 42 900 funtów (ok. 230 693 zł) .

Tagi