Renault Kangoo Kombi Van - wygodny i praktyczny
Kombi Van
Kangoo, to jeden z pionierów segmentu kombivanów, na rynku obecny od ćwierć wieku. Obecna, trzecia generacja zadebiutowała w połowie 2021 roku, jednak na wersję osobową trzeba było czekać ponad rok.
W drugiej połowie lat 90. XX wieku niektórzy europejscy producenci aut postanowili stworzyć grupę praktycznych aut użytkowych, zaprojektowanych tak, aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń użytkową. Dotychczas takie pojazdy jak Volkswagen Caddy, czy Opel Combo, bazowały bowiem na małych autach osobowych, takich jak Polo, czy Corsa. W 1996 roku koncern PSA Peugeot-Citroen zaprezentował rewolucyjne pod względem praktyczności modele Berlingo i Partner. Koncern Renault nie chciał być gorszy i w 1997 roku zadebiutował nie mniej praktyczny model Kangoo.
Spis treści
Trzecia generacja Renault Kangoo w wersji dostawczej Van zadebiutowała latem 2021 roku. Osobowe Kangoo Kombi Van pojawiło się pod koniec 2022 roku, na razie w krótszej wersji, zaś na wariant z przedłużonym rozstawem osi trzeba poczekać.
Renault Kangoo – silniki, moc
Osobowe Kangoo oferowane jest z dwoma silnikami benzynowymi oraz dwoma dieslami. Turbodoładowane silniki benzynowe mają pojemność 1,3 litra i moce 102 oraz 131 KM. Jednostki wysokoprężne mają zaś pojemność 1,5 l i oferowane są w wariancie 96 KM oraz 131 KM. Niebawem dołączy wersja z napędem elektrycznym, już oferowana w dostawczym Kangoo Van.
Renault Kangoo – wymiary, funkcjonalność
Wymiary zewnętrzne Renault Kangoo Kombi Van wynoszą: 4486 mm długości, 1919 mm szerokości, 1838 mm wysokości, zaś rozstaw osi mierzy 2716 mm. Masa własna pojazdu z silnikiem wysokoprężnym, to 1640 kg, zaś dopuszczalna masa całkowita 2180 kg. Standardowa pojemność bagażnika, to 775 litrów.
Renault Kangoo – cena
Ceny osobowego Kangoo zaczynają się od 107 900 zł za auto w bazowej specyfikacji Equilibre z podstawowym silnikiem benzynowym 1,3 102 KM z manualną skrzynią sześciobiegową. Mocniejsze Kangoo 1,3 131 KM MT6 Equilibre wyceniono na 112 900 zł. Kangoo 1,5 dCi 116 KM z manualną skrzynią, w wersji bazowej Equilibre, to wydatek rzędu 112 900 zł, zaś topowa odmiana Techno, z mocniejszym dieslem 1,5 dCi 116 KM i skrzynią automatyczną kosztuje co najmniej 130 400 zł.
Renault Kangoo – wrażenia z jazdy
Do naszej redakcji trafiło Renault Kangoo Kombi Van w topowej wersji Techno, z mocniejszym 116 konnym dieslem 1.5 dCi i wtryskiem paliwa typu Common-Rail. Maksymalny moment obrotowy tej wersji napędu wynosi 270 Nm, sprint 0-100 km/h zajmuje autu 13,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna, to 175 km/h. Nie są to może oszałamiające wartości, lecz nie o to chodzi w kombivanie, który ma być przede wszystkim praktyczny i uniwersalny. Na pewno za to jest oszczędny, gdyż według naszych obserwacji w cyklu mieszanym zużywa ok. 7,6 l/100 km.
Dane WLTP mówią o 5,6 l/100 km, co wydaje się raczej trudne do osiągnięcia, ale może gdy nowy obecnie testowy egzemplarz będzie dotarty, a temperatury na zewnątrz wyższe, spalanie nieco spadnie. Osobowe Kangoo jest przyjemnie wykończone i można nim komfortowo podróżować, co sprawdziliśmy już wcześniej testując osobowe odmiany bliźniaczych Nissana Townstara i Mercedesa Citana.
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Renault Kangoo – podsumowanie
Trzecia generacja Kangoo nie ma łatwego zadania już na starcie, gdyż o pozycje na rynku walczy z bliźniaczymi konstrukcjami w postaci Nissana Townstara i Mercedesa Citana. Poważnymi konkurentami są też kombivany Stellantisa, czyli: Citroen Berlingo, Peugeot Rifter, Opel Combo Life, Fiat Doblo oraz bazująca na nich Toyota Corolla Proace City Verso, a także bliźniacze modele Volkswagen Caddy i Ford Tourneo Connect. Dla dostawczej wersji, czyli Kangoo Van poważnym rywalem jest także sporo tańszy Renault Express Van, czyli model do niedawna znany jako Dacia Dokker. W przeciwieństwie do tego ostatniego, który już trąci myszką, nowe Kangoo Kombi Van wydaje się całkiem komfortowe i dopracowane.
Nowe Kangoo Kombi Van jest atrakcyjną alternatywą dla konkurencyjnych modeli i doceni je zarówno mały biznes jak i rodziny. Przewagą Kangoo Kombi Van nad konkurencyjnymi modelami Grupy Stellantis jest możliwość zakupu auta z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, podczas gdy francuscy rywale w wersjach osobowych oferowani są wyłącznie z napędem elektrycznym.
Konfigurator Renault Kangoo Kombi Van znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek