Alfa Romeo w wersji Tributo Italiano (2024)
Niebawem ruszą zamówienia na limitowaną edycję Tributo Italiano. Jest to pierwsza globalna seria specjalna w dorobku marki z Półwyspu Apenińskiego. Podkreśla włoskie korzenie oraz sportowy charakter Alfy Romeo.
Wszystkie trzy modele spod znaku scudetto, oferowane w ramach serii Tributo Italiano, można będzie kupić wyłącznie w kolorach tworzących włoską flagę: czerwonym (Rosso Alfa), zielonym (Verde Montreal) lub białym (Bianco Alfa). Przewidziano dwukolorowe zestawienie z czarnym dachem, pakiet zewnętrznych elementów wykończeniowych w kolorze nadwozia, a także emblemat z włoską flagą, który zdobi m.in. obudowy lusterek oraz zagłówki foteli. Siedzenia wyróżniają się poszyciem z perforowanej skóry oraz czerwonym ściegiem.
Na listę wyposażenia trafiły ponadto takie udogodnienia jak dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewana kierownica z aluminiowymi łopatkami przy kolumnie kierownicy, oświetlenie ambientowe, wentylowane i podgrzewane przednie fotele oraz system audio i zestaw 14 głośników Harman Kardon (z subwooferem).
Alfa Romeo Giulia oraz Stelvio w wersji Tributo Italiano są dostępne z silnikiem benzynowym 2.0 (280 KM) lub z turbodieslem 2.2 (210 KM). Obie konfiguracje oferują ośmiobiegową skrzynią automatyczną i napęd na obie osie. Dostępny jest również turbodiesel o mocy 160 KM, z napędem na tylne koła. Klienci zainteresowani wersją Alfa Romeo Tonale z dopiskiem Tributo Italiano mogą wybierać pomiędzy łagodną hybrydą 1.5 (160 KM) z siedmiobiegową przekładnią TCT a „wtyczkowozem” Plug-In Hybrid Q4 o mocy 280 KM.
Tymczasem według raportu IBRM Samar, do końca października zarejestrowano w naszym kraju niemal 950 nowych samochodów ze znakiem zielonego węża. Bestsellerem w gamie jest Stelvio, które zapewniło sobie udział przekraczający 40% w wynikach generalnego importera.