Bestsellerowe modele aut w podziale na kraje Europy

Ciekawostki
1 Sie '24
Rafał Żaglewski
Źródło: Dacia

W Polsce liderem sprzedaży nowych aut jest Corolla, w Niemczech prym wiedzie Golf, zaś we Francji królem rankingu bestsellerów jest zazwyczaj albo Peugeot 208 albo Renault Clio. Czy wiecie jednak, które modele mają największe wzięcie w takich krajach jak chociażby Grecja, Węgry czy Portugalia?

W pierwszym półroczu z polskich salonów dealerskich wyjechało łącznie 276 945 nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o ponad 16 procent. Hitem sprzedaży jest cały czas Toyota Corolla, która zyskała uznanie 13 955 klientów. Warto podkreślić, że kompakt japońskiego koncernu zanotował wzrost dostaw przekraczający trzydzieści procent. Na półmetku AD 2024 Corolla ma sporą przewagę nad peletonem, lecz nie znaczy to wcale, że inni producenci stoją na z góry przegranej pozycji. Wicelider polskiego rynku, czyli Skoda Octavia, ma bowiem w swoim dorobku 11 313 rejestracji, a to aż o 47 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Źródło: Skoda

Świetnie radzi sobie Toyota Yaris Cross, którą według danych na koniec czerwca wybrało 8038 użytkowników. Warto podkreślić, że ten miejski crossover bryluje w segmencie modeli najchętniej kupowanych przez osoby fizyczne w Polsce. Analitycy bacznie obserwują też poczynania sklasyfikowanej na pozycji czwartej Toyoty RAV4. Wspomniany gracz ma na półmetku bieżącego roku 7186 rejestracji przy wzroście sięgającym blisko 80 procent. Żaden inny zawodnik w czołowej dziesiątce bestsellerów nie odnotował tak dużego skoku popularności.

Prezentacja 360°

Toyota RAV4 SUV ADVENTURE

Pokaż prezentację 360°

Czy preferencje Polaków pokrywają się z gustami klientów w innych zakątkach Europy? Kto jest liderem motorynku w Hiszpanii, Grecji czy Chorwacji? Jakie auta najchętniej kupują Szwedzi, Niemcy albo Węgrzy? Redakcja Autokatalog.pl postanowiła to sprawdzić, przygotowując poniższe zestawienie bestsellerów w podziale na kraje Starego Kontynentu.

Najlepiej sprzedające się modele aut w poszczególnych krajach Europy (stan na koniec pierwszego półrocza 2024)