Akcja serwisowa BMW i3 i X3
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o akcji naprawczej dotyczącej elektrycznego BMW i3 oraz modelu X3 z tradycyjnym napędem spalinowym.
Według UOKiK, w elektrycznych samochodach BMW i3, wyprodukowanych w Niemczech, z powodu niewystarczającej wytrzymałości materiału mogą pęknąć pierścienie sterujące oparciami tylnych foteli, a ich fragmenty uniemożliwią wtedy blokowanie fotela w wybranej pozycji. W razie wypadku może to zwiększyć ryzyko obrażeń u osób siedzących z tyłu. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 7 sztuk BMW i3.
Z kolei w modelu BMW X3 może brakować wkładki do adaptera akumulatora, co niedostatecznie zabezpiecza go w razie wypadku. Grozi to poluzowaniem się bieguna ujemnego akumulatora i w konsekwencji brakiem funkcji powypadkowych, takich jak otwieranie centralnego zamka i aktywacja świateł awaryjnych, co zwiększa ryzyko odniesienia obrażeń. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 12 aut, które zostały wyprodukowane w Niemczech.
Polski importer zadeklarował, że skontaktuje się z ich właścicielami oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu usunięcia ww. usterek.