Hybrydowe Mitsubishi Eclipse Cross już w salonach

Nowości
28 Kwi '21
Piotr Mieszkowski
Źródło: Mitsubishi

Do dealerów Mitsubishi trafił Eclipse Cross w wersji PHEV, czyli hybryda ładowana z gniazdka.

Eclipse Cross PHEV wyposażony jest w napęd hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania w 25 minut prądem stałym do 80 proc. pojemności baterii. Auto zasilane jest przez 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Jednostka spalinowa służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego. Układu napędowy ma łączną moc 188 KM, a pochodzący z Lancera Evolution napęd na 4 koła S-AWC działa także w trybie EV, nawet bez włączonego silnika spalinowego. Dostępne trzy tryby jazdy wybierane są automatycznie i dopasowują zachowanie samochodu do warunków na drodze.

Źródło: Mitsubishi

Podobnie, jak samochody elektryczne, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz jednobiegową przekładnię, gwarantującą płynne przyspieszanie bez szarpnięć. Gniazdo 230V o mocy 1500W umożliwia zasilanie urządzeń zewnętrznych, przemieniając model w magazyn energii. Bateria pozwala na pokonanie do 55 km wg. WLTP w zeroemisyjnym trybie elektrycznym EV, pełny zasięg auta to około 600 km. Koszt przejechania 100 km może być nawet 3-krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową.

Prezentacja 360°

Mitsubishi Eclipse Cross SUV PHEV

Pokaż prezentację 360°

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV na 5-letnią gwarancję (do 100 tys. km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package oraz 8 latami gwarancji (do 160 tys. km) na pojemność baterii trakcyjnej ładowanej z gniazdka.

Źródło: Mitsubishi

Trzy wersje wyposażenia

Model jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia i ośmiu kolorach nadwozia, w tym nowym, wielowarstwowym białym – White Diamond. W podstawowej wersji Invite Plus ma między innymi stację multimedialną SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 8-cali i interfejsem Android Auto i Apple CarPlay, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 18 calowe aluminiowe koła z oponami 225/55 R18, światła do jazdy dziennej w technologii LED, automatyczne światła drogowe (AHB), przyciemniane tylne szyby, relingi dachowe w kolorze czarnym, kamerę cofania, system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), łopatki przy kierownicy do sterowania systemem hamowania odzyskowego, podgrzewane przednie fotele, czy system dostępu bezkluczykowego.

Wersja Intense Plus oferuje przednie reflektory w technologii Bi-LED, adaptacyjny tempomat, systemy kamer 360 stopni (w tym kamerę cofania), monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (RCTA), monitorowania martwego pola (BSW) i rozpoznawania znaków drogowych (TSR), wyświetlacz przezierny HUD (Head-up Display), gniazdo 230V (o mocy 1500 W) w przestrzeni bagażowej, podgrzewaną kierownicę, tapicerkę foteli z syntetycznej skóry, elektrycznie regulowany fotel

Tagi