Mercedes CLS po liftingu już w Polsce
W polskiej ofercie Mercedesa pojawił się odświeżony model CLS. Auto można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze modelu pojawią się u dealerów w lipcu br.
Czterodrzwiowe coupe zyskało bardziej dynamiczną stylistykę nadwozia, inną kierownicę i dodatkowe kombinacje kolorystyczne. Na szczycie oferty plasuje się limitowana edycja CLS 53 4Matic+ 435 KM. Gama silnikowa wzbogaciła się o silnik wysokoprężny z rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem.
Sportowy styl
Sportowa forma nadwozia to zasługa m.in. przeprojektowanego grilla, odświeżonego wzornictwa zderzaków oraz nowych wzorów obręczy. W kabinie uwagę zwraca przeprojektowana, wielofunkcyjna kierownica z czujnikami pojemnościowymi, obszyta skórą nappa. Nabywcy mają do wyboru najnowsze wersje wykończenia z drewnianymi elementami ozdobnymi, a także zmienione konfiguracje kolorystyczne skórzanych tapicerek. Dostępne są także ekskluzywne opcje z oferty Mercedes-Benz designo, obejmującej np. specjalne lakiery czy dodatkowe kolory skóry nappa.
Technika bez zmian
Pod względem technicznym CLS nie wymagał zmian, gdyż latem ub. r. przeszedł kompleksową modernizację, obejmującą aktualizacje systemów wspomagających, systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz kontroli komfortu Energizing.
Oferta CLS-a obejmuje:
• CLS 220 d (194 KM): od 288 700 zł
• CLS 300 d 4Matic (265 + 20 KM): od 313 800 zł
• CLS 400 d 4Matic (330 KM): od 406 900 zł
• CLS 350 (299 +14 KM): od 299 000 zł
• CLS 450 4Matic (367 + 22 KM): od 405 700 zł
• CLS 53 4Matic+ (435 + 22 KM): od 504 700 zł
Pakiet AMG w standardzie
Wyposażenie standardowe wszystkich wersji obejmuje m.in. pakiet AMG dla nadwozia i wnętrza, 19-calowe obręcze, wysokowydajne reflektory LED, integrację smartfona, dwustrefową klimatyzację automatyczną, aktywnych asystentów układu hamulcowego i pasa ruchu, nawigację, kamerę cofania, bezprzewodową ładowarkę smartfona oraz skórzaną tapicerkę. Nabywcy maja do wyboru pakiety dodatków z najchętniej wybieranymi opcjami (Advanced, Premium oraz Premium Plus), a także pakiety stylistyczne Night.
Miękka hybryda
Nowością w ofercie jest wariant CLS 300 d 4Matic z techniką łagodnej hybrydy. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny (OM 654 M) współpracuje z rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem (ISG) drugiej generacji i 48-woltową instalacją elektryczną. Moc maksymalna wynosi 265 KM plus 20 KM z jednostki elektrycznej. Odzysk energii i możliwość „żeglowania” przy wyłączonym silniku sprawiają, że nowa odmiana jest bardzo wydajna.
Topowa wersja CLS 53 4Matic+
Ciekawą wersją w gamie CLS-a po liftingu jest topowy wariant Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ o mocy 435 + 22 KM. Tu również modernizacja objęła m.in. odświeżone wzornictwo karoserii oraz wprowadzenie nowej kierownicy (w wydaniu AMG – ze specjalnymi przełącznikami).
Edycja limitowana
Przy okazji w ofercie debiutuje limitowana edycja, która powstanie w liczbie zaledwie 300 egzemplarzy (54 281 zł dopłaty). Jej nabywcy mają do wyboru dwa odcienie nadwozia: biel kaszmiru magno i szarość selenitu. Nad osłonami progów znajdują się pasy o wyścigowym wzornictwie, a samochód seryjnie otrzymuje 20-calowe obręcze AMG. Standardowa specyfikacja obejmuje także pakiet AMG Dynamic Plus (m.in. czerwone zaciski hamulcowe, kierownica ze wstawkami z mikrofibry Dinamica, dodatkowy tryb jazdy Race z trybem Drift) oraz elementy ozdobne AMG z włókna węglowego.