Fiat przyjmuje zamówienia na nowe Ducato
W salonach Fiat Professional można już zamawiać Ducato z aktualnej, ósmej serii i z roku modelowego 2021. Ceny zaczynają się od 72 100 zł netto.
Auto dostawcze włoskiej marki wprowadzone zostało na rynek w 1981 roku, a dziś obchodzi 40-lecie obecności na rynku. Sukces zawdzięcza szerokiej gamie, do której dołączyło ostatnio e-Ducato, pierwszy w 100 proc. elektryczny samochód dostawczy marki.
Ducato z roku modelowego 2021 ma w pełni cyfrowe oprzyrządowanie, które przekazuje najbardziej przydatne informacje oraz ostrzeżenia na temat jazdy, m.in. z nawigacji czy układów wsparcia kierowcy. System Full Digital Cockpit, bo o nim mowa, oferuje wysoki stopień elastyczności, liczne możliwości konfiguracji oraz interakcji z systemem infotainment Uconnect. Do tego trzeba dochodzą interfejsy Uconnect z ekranem o przekątnej do 10 cali, system nawigacji z mapami TomTom 3D oraz bezprzewodowe interfejsy Apple Car Play i Android Auto. Ofertę uzupełnia Uconnect 7 cali z bezprzewodowym interfejsem Apple Car Play/Android Auto oraz Uconnect 5 cali. Odświeżone wnętrze zawiera przeprojektowaną deskę rozdzielczą, nową kierownicę, gałkę dźwigni zmiany biegów, nowe panele drzwiowe oraz panel sterowania automatyczną klimatyzacją.
Auto może się pochwalić bogatą gamą systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy; jest pierwszym lekkim samochodem dostawczym z trybem jazdy autonomicznej na 2. poziomie. W skład systemów bezpieczeństwa wchodzą: kontrola prędkości z funkcją hamowania przed niespodziewanymi przeszkodami, rozpoznawanie znaków drogowych, monitorowanie zmęczenia kierowcy, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, utrzymywanie na pasie ruchu, a także wspomaganie jazdy w korkach (automatycznie utrzymuje tor jazdy i odległość od poprzedzającego pojazdu). ducato ma również samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne, pozwalające na obniżenie prześwitu, a więc ułatwiające załadunek i rozładunek samochodu.
Do opisanych technologii dochodzi odnowiona gama jednostek napędowych, stworzonych zgodnie z normą Euro 6D-Final i poszerzona o homologację Heavy Duty. Silniki wysokoprężne Multijet trzeciej generacji oferują lepszą wydajność, dzięki zmniejszonej masie (z korzyścią dla ładowności) oraz niższemu zużyciu paliwa i emisji CO2 (do -7 proc.). Zwiększono również trwałość, która jest fundamentalną cechą silnika przeznaczonego do intensywnej eksploatacji, typowej dla samochodów dostawczych, a także komfort, dzięki większej elastyczności i niższemu poziomowi hałasu w porównaniu z poprzednią generacją jednostek napędowych. Gama będzie składać się z silników o czterech poziomach mocy (120, 140, 160 i 180 KM), które współpracują z ulepszoną, 6-biegową, manualną skrzynią biegów oraz 9-biegową, automatyczną przekładnią „9Speed", oferowaną w poziomach mocy 140, 160 i 180 KM.