Suzuki SV650 codzienny towarzysz podróży

Testy i prezentacje
28 Lip '22
Agnieszka Gała
Źródło: IBRM Samar

Japoński producent zaprezentował nową wersję modelu Suzuki SV650 w ciekawej stylistyce miejskiego naked-a z silnikiem V-twin.

Pierwszy model Suzuki SV650 zadebiutował w 1999 roku i był sprzedawany w dwóch wersjach: N-naked oraz S-z półowiewką. Charakterystyczna rama spawana z rur oraz dwucylindrowy silnik w układzie V zostały zaczerpnięte z modelu TL1000. Przez lata kultowy motocykl był nieustannie rozwijany i stanowi ciekawą alternatywę do codziennej jazdy.

Źródło: IBRM Samar

Suzuki SV650 - wygląd

Najnowszy model pozostaje wierny klasycznemu stylowi, jednak wygląda bardziej nowocześnie. Zwarta, wąska sylwetka oraz charakterystyczna rama nadają motocyklowi nieco sportowy styl. Przód motocykla z dużym okrągłym reflektorem nawiązuje natomiast do stylu retro. Tylna lampa wykonana w technologii Led jest zintegrowana ze światłem pozycyjnym oraz hamowania. Wąskie siedzenie umieszczone na wysokości 785 mm gwarantuje stabilność podczas zatrzymania.

SV 650 dostępne jest w trzech wersjach kolorystycznych: Black/White z czerwonymi elementami, Metallic Mat Black No.2 z granatowymi wstawkami lub Glass Sparkle Black z beżowo-złotą ramą. Odlewane aluminiowe felgi, system wtrysku paliwa Suzuki Throttle Valve oraz opony Dunlop Road Smart III zapewniają niezawodność przy niskich kosztach.

Źródło: IBRM Samar

Suzuki SV650 - silnik

Suzuki SV 650 jest niezmiennie od wielu lat napędzany dwucylidrowym silnikiem V-twin o pojemności 645 cm3, mocy 75 KM i momencie obrotowym 47 Nm. Ta jednostka zapewnia dobre osiągi przy niskiej emisji spalin oraz oszczędność paliwa. Optymalna siła hamowania to zasługa dwóch czterotłoczkowych, wyposażonych w ABS zacisków hamulcowych firmy Tokico. Przednie zawieszenie z widelcem teleskopowym o średnicy goleni 41 mm oraz tylne wahaczowe zawieszenie pozwala na zwinne prowadzenie SV-ki. Bak o pojemności 13,8 litra pozwala na przejechanie ok. 360 km. Na cyfrowym panelu wyświetlacza pokazują się niezbędne dla użytkownika informacje: prędkość, obroty, wybrany bieg, średnie i chwilowe spalanie, poziom paliwa, temperatury silnika oraz czas.

Źródło: IBRM Samar

Suzuki SV650 - wrażenia z jazdy

Suzuki SV650 jest stworzony do jazdy po zatłoczonych ulicach. Wyprostowana pozycja za kierownicą oraz nisko zamontowane siedzenie dają poczucie komfortu i stabilności podczas zatrzymania pojazdu. Dzięki systemowi wspomagania pracy silnika na niskich obrotach motocykl idealnie nadaje się dla poczatkujących. Obroty silnika w trakcie ruszania i wolnej jazdy są automatycznie regulowane, co ułatwia jazdę niedoświadczonym użytkownikom. SV 650 bez problemów i dynamicznie pokonuje miejskie pełne samochodów ulice. Przy szybszej jeździe odczujemy pęd powietrza spowodowany brakiem przedniej szyby, chociaż dynamiki przy przyspieszaniu nie możemy mu odmówić. Panel sterowania jest czytelny, łatwy w obsłudze i bez zbędnych „fancy” udziwnień, co na pewno zadowoli wielu użytkowników.

Źródło: IBRM Samar

Suzuki SV650 (2022) - cena 

Ceny Suzuki SV650 zaczynają się od 30 900 zł. Naked Suzuki z pewnością przypadnie do gustu osobom poszukującym ciekawie wyglądającego motocykla do codziennej jazdy. Jego stylistyka i gabaryty sprawiają, że jest uniwersalny, daje poczucie bezpieczeństwa i satysfakcji. Prosty w obsłudze, nowoczesny i dynamiczny z pewnością znajdzie wielu zwolenników, podobnie jak poprzednie generacje. 

Sprawdź również:

Kawasaki Z650RS (2022) – retro styl i sprawność Ninja

Honda CB650R Neo Sports Café – stylowa i uniwersalna

Tagi