Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743462610619 3.0.14

Honda CB650R Neo Sports Café – stylowa i uniwersalna

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Agnieszka GałaAgnieszka Gała
26 Lip '22 (aktualizacja 27 Lip '22)
Honda CB650R Neo Sports Café – stylowa i uniwersalnaŹródło: IBRM Samar

CB650R to połączenie nowoczesnej technologii, czterocylindrowego silnika oraz wyglądu w stylu retro. Ceny tego solidnie wykończonego motocykla zaczynają się od 38 300 zł.

W 2018 roku na rynku zadebiutowała gama bezowiewkowych modeli: CB1000R, CB300R i CB125R, którą japoński producent nazwał „Neo Sports Cafe”. Seria ta wyróżnia się stylistyką, nawiązującą do starych motocykli typu retro, jednak w nowoczesnym i eleganckim wydaniu.

W 2019 roku Honda postanowiła poszerzyć grono odbiorców jednośladów Neo Sports Cafe wprowadzając do oferty model średniej wielkości — Hondę CB650R. W roczniku modelowym na sezon 2021 roku maszyna przeszła największe zmiany zarówno konstrukcyjne, jak i wizualne, które objęły zawieszenie i wyświetlacz LCD. Motocykl zyskał również ciekawe boczne panele, a także okrągły przedni reflektor. W bieżącym sezonie urozmaicono jedynie nieznacznie gamę kolorystyczną jednośladu. Obok już istniejących barw: czarnej — Mat Gunpowder Black Metallic, czerwonej — Candy Chromosphere Red i niebieskiej — Mat Jeans Blue Metallic, znajdziemy nowe srebrne malowanie Sword Silver Metallic.

Honda CB650R naked w stylu retroŹrodło: IBRM Samar
Honda CB650R naked w stylu retro

Honda CB650R – silnik

Silnik Hondy CB650R to rzędowa, czterocylindrowa jednostka o pojemności 649 cm3, która zapewnia maksymalną prędkość 95,2 KM przy 12 000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 63 Nm osiągany przy 9 500 obr./min. Motocykl spełnia normę emisji spalin Euro 5. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa wynosi 4,9 l na 100 km.

Z przodu zastosowano widelec Showa Big Piston o średnicy goleni 41 mm, z tyłu zamontowano tradycyjny aluminiowy wahacz z pojedynczym amortyzatorem z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Podwójne, czterotłoczkowe, radialnie montowane hamulce o średnicy 310 mm z przodu, uzupełniono o jednotłoczkowy zacisk i 240 mm tarczę. Dodatkowo, dwukanałowy ABS oraz system kontroli regulacji momentu obrotowego czuwają nad bezpieczeństwem jazdy na mokrej i suchej nawierzchni.

Honda CB650R - kompaktowa sylwetkaŹrodło: IBRM Samar
Honda CB650R - kompaktowa sylwetka

Honda CB650R – dane techniczne

Wymiary (dł. x szer. x wys.)
2120 mm x 780 mm x 1075 mm
Rozstaw osi
1450 mm
Prześwit
150 mm
Wys. siedziska
810 mm
Typ ramy
Stalowa
Silnik
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC, rzędowy, 4-cylindrowy
Pojemność
649 cm3
Moc maksymalna
95,2KM (70kW) przy 12000 obr/min
Maksymalny moment obr.
63 Nm przy 9500 obr./min.
Zawieszenie przednie
41 mm odwrócony widelec teleskopowy
Zawieszenie tylne
Pojedynczy amortyzator, z 10 stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, wahacz aluminiowy
Hamulce
Przód: 310 mm, podwójne tarcze hamulcowe z 4-tłoczowymi zaciskami, 2-kanałowy ABS' Tył: 240 mm, pojedyncza tarcza hamulcowa z 1-tłoczkowym zaciskiem, 2-kanałowy ABS
Poj. akumulatora
YTZ10/FTZ10S 8.6Ah MF
Poj. zbiornika paliwa
15,4 l
Zużycie paliwa
4,9 l/100 km
Masa własna
203 kg
Honda CB650R - uniwersalny motocyklŹrodło: IBRM Samar
Honda CB650R - uniwersalny motocykl

Honda CB650R (2022) – cena

Ceny Hondy CB650R z rocznika modelowego 2022 zaczynają się od 38 300 zł. W porównaniu z rocznikiem 2021 (również w sprzedaży) kwota jest wyższa o 1600 zł. Producent oferuje specjalną gamę akcesoriów, od podgrzewanych manetek, przez zestaw aluminiowych dodatków, quickshifter, po przydatne w podróży torby.

Honda CB650R – wrażenia z jazdy

Kompaktowa, nieco kanciasta sylwetka, zbiornik paliwa z przetłoczeniami i okrągły reflektor to elementy, które zwracają szczególną uwagę w tym modelu. Cztery symetrycznie ułożone rury wydechowe sprawiają, że motocykl wygląda ciekawie, a dźwięk przy odpaleniu maszyny nadaje Hondzie charakteru.

Honda CB650R - czterocylindrowy silnik o mocy 92,5 KMŹrodło: IBRM Samar
Honda CB650R - czterocylindrowy silnik o mocy 92,5 KM

Honda CB650R nie tylko dobrze wygląda, ale jest wygodna i łatwo się prowadzi. Siedzisko umieszczone na wysokości 810 mm pozwala nawet osobie o niskim wzroście poczuć się stabilnie. Już przy pierwszym kontakcie z maszyną, wszystko jest proste w obsłudze, bez zbędnych udziwnień. Rzędowy, czterocylindrowy silnik przyspiesza motocykl płynnie, niemal na każdym biegu. Honda zwinnie pokonuje zakręty oraz przestrzeń między samochodami. Małym minusem jest sprzęgło, które łapie nieco za wysoko, ale można się do tego przyzwyczaić. Szerokie siedzisko pozwala na wygodną i komfortową podróż. Musimy jednak pamiętać, że CB650R nie ma przedniej owiewki, więc pęd powietrza przy wyższych prędkościach jest mocno odczuwalny. Średnie spalanie przy zróżnicowanej jeździe po mieście i w trasie wyniosło poniżej 4,7 l.

Honda CB650R - prostokątny, łatwy w obsłudze wyświetlaczŹrodło: IBRM Samar
Honda CB650R - prostokątny, łatwy w obsłudze wyświetlacz

Obsługa, prostokątnego wyświetlacza jest intuicyjna, a zastosowana technologia minimalistyczna. Cyfrowy panel wskazuje prędkość motocykla, obroty, czas, poziom paliwa, przebieg, średnie zużycie paliwa oraz aktualny bieg. Dla osób początkujących przydatnym może okazać się wskaźnik sugerujący zmianę biegu. Mimo minimalizmu, który mnie się podoba, producent nie zapomniał również o porcie USB pod siedzeniem. Honda CB650R jest uniwersalną maszyną, która sprawdzi się w codziennej jeździe, jak i w trasie. Cena plasuje Hondę CB650R pomiędzy Suzuki SV650, której cena wynosi 30 900 zł, a typowym retro motocyklem Kawasaki Z650RS (41 800 zł). Honda dostępna jest dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Sprawdź podobne tematy:

Honda Rebel 500 – mały buntownik

Honda Rebel 1100 DCT (2022) – automatyczny relaks

Podziel się ze znajomymi