Lexus RZ 2022. Co już o nim wiemy?
Nowy model z bateryjnym napędem elektrycznym powstał na tej samej płycie podłogowej co Toyota bZ4X oraz Subaru Solterra. Lepsze niż u kuzynów w Lexusie RZ mają być natomiast elementy wyposażenia i jakość wykończenia.
Do zbudowania auta posłużyła inżynierom marki Lexus koncernowa płyta podłogowa e-TNGA, która pozwala na projektowanie samochodów dysponujących pełnym napędem elektrycznym. Ponieważ jest to platforma skalowalna, inżynierowie mogli dość swobodnie modyfikować takie parametry pojazdu jak szerokość, wysokość, rozstaw osi oraz wysokość nadwozia, jak również dobierać akumulatory trakcyjne o różnej pojemności energetycznej i – co za tym idzie – o rożnym zasięgu.
Średniej wielkości crossover Lexusa otrzyma również system Direct4 z technologią sterowania siłą napędową, którą zapewnia umieszczony z przodu i z tyłu silnik elektryczny. Jednostka jest bezpośrednio połączona z kołami, co zapewnia szybkie reakcje i gwarantować ma pojazdowi możliwie najlepszą dynamikę.
Lexus RZ 2022 – premiera 20 kwietnia
Japoński crossover będzie miał deskę rozdzielczą z nietypowym rozwiązaniem w postaci urządzenia przypominającego wolant zamiast klasycznego wieńca kierownicy. Wiadomo również, że w momencie premiery nowego Lexusa światło dzienne ujrzy odmiana napędowa RZ 450e. Nie znamy jednak jej parametrów ani osiągów.
Warto jednak zwrócić uwagę, że siostrzane modele Toyota bZ4X oraz Subaru Solterra wykorzystują dwusilnikowy, 218-konny układ elektryczny. Co wydaje się prawdopodobne, jednostka napędowa Lexusa RZ przejdzie modyfikacje, które pozwolą zwiększyć moc wyjściową. Niektóre media sugerują, że może to być wartość rzędu 350-400 KM. Energia gromadzi się w akumulatorach trakcyjnych 71,4 kWh, co powinno wystarczyć do przejechania autem około 350 kilometrów.
Aktualizacja: Właśnie ukazały się oficjalne zdjęcia oraz informacje dotyczące modelu Lexus RZ. Przejdź do artykułu.