Nowa Honda Civic Type R (2023) – silnik, konkurenci
Piąta generacja japońskiego hot-hatcha nie jest tak agresywnie stylizowana jak poprzednik. Pozory mogą jednak mylić! Honda zapewnia bowiem, że nowy Civic Type R dysponuje najmocniejszym turbodoładowanym silnikiem VTEC w historii „erki”.
Jak na razie producent z Kraju Wschodzącego Słońca nie podał danych dotyczących osiągów nowego Civica Type R. Wiadomo tylko, że japoński hot-hatch będzie napędzany ulepszoną wersją silnika 2.0 VTEC z rocznika modelowego 2017 (320 KM/400 Nm). Zmiany w jednostce benzynowej to m.in. zmodernizowana turbosprężarka, która poprawia ogólną wydajność układu. W turbinie zoptymalizowano liczbę i kształt łopatek, aby zwiększyć moc i poprawić przepływ strumienia powietrza doładowującego.
Ze strony producenta padło zapewnienie, że Type R 2023 należy do modeli o najwyższym współczynniku maksymalnej mocy na litr pojemności skokowej w swojej klasie. Poprzednia, czwarta generacja japońskiego hot-hatcha gwarantowała czas przyspieszenia 0-100 km/h w około 5,7 sekundy oraz prędkość sięgającą nawet 272 km/h.
Honda Civic Type R, spodziewania na rynku w pierwszych miesiącach przyszłego roku, będzie musiała stawić czoła kilku groźnym zawodnikom, do których zalicza się m.in. Cupra Leon (310 KM), Ford Focus ST (280 KM), Hyundai i30 N (280 KM), Renault Megane RS (300 KM), a także Volkswagen Golf R (320 KM). Wszyscy wymienieni gracze bazują na konfiguracji przednionapędowej, za wyjątkiem tego ostatniego, który ma napęd na wszystkie koła. Co ciekawe, „japończyk” otrzyma zmodyfikowaną, sześciostopniową skrzynię manualną. Taki rodzaj przekładni mają na liście wyposażenia tylko hot-hatche spod znaku marki Ford oraz Hyundai.
Zestawienie nowości produktowych, które szykują marki japońskie w tym roku, znaleźć można TUTAJ