Niech żyje Opel Insignia! Ale nie w Europie...
Oplowski samochód klasy średniej doczekał się dwóch odmian generacyjnych, przy czym każda z nich bazuje na platformie technologicznej koncernu General Motors. Od kilku miesięcy Insignia nie jest już oferowana w Europie.
Nie znaczy to jednak, że model ze stajni GM całkowicie przeszedł na zasłużoną emeryturę (choć tak właśnie stało się z siostrzanymi wersjami produkcyjnymi, które jeszcze do niedawna sprzedawano zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak również w Australii). Tymczasem chińska odmiana Insignii, funkcjonująca pod nazwą handlową jako „Buick Regal”, właśnie doczekała się kuracji odmładzającej, czyli face-liftingu. Najłatwiej rozpoznać auto po przednim grillu, który swoimi rozmiarami wypełnia prawie całą powierzchnię maski.
Chiński krewniak modelu Opel Insignia dostępny będzie w dwóch wersjach silnikowych, którym oszczędzono jednak elektryfikacji. Są to jednostki benzynowe turbo o pojemności 1,5 lub 2,0 litra. Do zmiany biegów służy w obu konfiguracjach dziewięciostopniowa przekładnia automatyczna. Główni konkurenci Regala z napędem spalinowym to Ford Mondeo oraz Volkswagen Passat.