Najlepiej sprzedające się marki aut w Polsce
Jak na polskim rynku samochodowym radzą sobie dwie czołowe marki reprezentujące chińską motoryzację, czyli MG oraz BAIC? Odpowiedź przynoszą dane z rejestracjami po pierwszej dekadzie sierpnia br. Ponadto na uwagę zasługuje szybko rosnąca sprzedaż importerów aut ze znaczkiem Cupry i Lexusa na masce.
Według raportu IBRM Samar, po pierwszej dekadzie sierpnia zarejestrowano na polskim rynku prawie 11,7 tys. nowych aut osobowych, co stanowi spadek o dziewięć procent. Poniżej ranking dwudziestu najpopularniejszych marek samochodowych. Zestawienie otwiera Toyota, której dorobek sięgnął 2410 egzemplarzy (-19%). Na pozostałych miejscach podium plasują się Skoda z wynikiem 1063 sztuk (-12%) oraz Kia, która dostarczyła 926 pojazdów (-15%).
Ciekawostką jest fakt, że w topowej dziesiątce marek na polskim rynku nowych aut osobowych dwóch graczy zanotowało znaczące wzrosty rejestracji. Sklasyfikowany na dziewiątym miejscu rankingu importer Cupry poprawił bowiem swój ubiegłoroczny rezultat o przeszło 43 procent, natomiast Lexus – plasujący się na pozycji dziesiątej – zyskał aż 74 procent.
Najpopularniejsze marki aut w Polsce (okres 1-10 sierpnia 2024)
- Toyota: 2410 rejestracji
- Skoda: 1063
- Kia: 926
- Hyundai: 786
- Mercedes-Benz: 745
- Volkswagen: 740
- Audi: 712
- BMW: 543
- Cupra: 419
- Lexus: 376
- Dacia: 366
- Mazda: 295
- Ford: 288
- Renault: 256
- Peugeot: 208
- Volvo: 193
- Suzuki: 187
- Nissan: 147
- Opel: 144
- SEAT: 125
W segmencie brandów, których samochody produkowane są w Chinach, stawkę otwiera marka MG z wynikiem 115 pojazdów. Inny gracz reprezentujący motoryzację zza Wielkiego Muru to BAIC. Po pierwszej dekadzie sierpnia dystrybutor modeli z serii Beijing zebrał na koncie 39 nowych rejestracji, co na liście marek daje mu pozycję pod koniec trzeciej dziesiątki.