Polska wysoko w rankingu sprzedaży BMW 7

Ciekawostki
4 Wrz '24
Rafał Żaglewski
Źródło: BMW

Stylistyka nadwozia najnowszego BMW Serii 7 nie wszystkim przypadła do gustu. Wynika to po części z faktu, że podczas prac nad prestiżową limuzyną kierowano się przede wszystkim gustami potencjalnych klientów w Chinach.

Znajduje to zresztą odzwierciedlenie w danych sprzedażowych BMW Serii 7. Według zestawienia firmy Jato, ubiegłoroczna sprzedaż modelu wyniosła na świecie około 32,9 tys. egzemplarzy. Aż czterdzieści procent z tej liczby przypadło na Chiny. Dwa kolejne pod względem wielkości rynki zbytu to Ameryka Północna (24%) oraz Europa (17 procent).

Prezentacja 360°

BMW 7 BEV Sedan i7 xDrive 60

Pokaż prezentację 360°

Co godne odnotowania, pod względem wolumenu Polskę sklasyfikowano jako piąty rynek zbytu BMW Serii 7 na świecie, a drugi w Europie. Klienci w naszym kraju kupili bowiem łącznie 728 aut, co pokrywa się z raportem IBRM Samar, według którego ubiegłoroczne rejestracje „siódemki” zamknęły się wynikiem 787 egzemplarzy (+47%). Spośród państw europejskich lepiej od Polski wypadają tylko Niemcy, gdzie dealerzy marki BMW wydali 2214 takich pojazdów.

Tagi