Sprzedaż aut w Polsce w 2025 roku. Oto najpopularniejsze marki lipca

Ciekawostki
18 Sie '25
Rafał Żaglewski
Źródło: MG Motor

W ubiegłym miesiącu na polskie drogi wyjechało łącznie ponad 50 tys. nowych samochodów osobowych. Najliczniejszą grupę stanowią modele takich marek jak Toyota, Skoda oraz Volkswagen. Tymczasem producenci chińscy zapewnili sobie rekordowy udział powyżej 8,2 procenta.

W lipcu zarejestrowano 50 271 nowych aut osobowych oraz minibusów. Jak wskazuje raport IBRM Samar, uzyskany wynik oznacza wzrost wolumenu aż o 16,52 procenta względem analogicznego miesiąca roku ubiegłego, gdy na rynek trafiły 43 144 pojazdy. Które marki cieszą się największym zainteresowaniem klientów w Polsce? Jak wypadli importerzy samochodów chińskiej produkcji?

Lipcowy ranking marek motoryzacyjnych otwiera Toyota, której dealerzy wydali 7848 osobówek. Warto podkreślić, że po serii spadków miesięczna sprzedaż aut japońskiego gracza wzrosła o 7,21 procenta. Producent Corolli osiągnął dużą przewagę nad zajmującą pozycję wicelidera Skodą. Przypomnijmy, że w czerwcu różnica między tymi graczami wyniosła niecałe 260 egzemplarzy. Tym razem Toyota wyprzedziła czeskiego gracza o ponad 2,4 tys. rejestracji. Skoda poprawiła jednak swoje ubiegłoroczne notowania aż o 27,2 procenta.

Źródło: Skoda

Powody do zadowolenia ma również Volkswagen, który z wynikiem 3875 sprzedanych samochodów uplasował się na trzeciej pozycji zestawienia (+23,37%). Tymczasem w prasie branżowej coraz głośniej mówi się o premierze crossovera, jakim jest nowy Volkswagen T-Roc. Według dobrze zorientowanych źródeł, w przyszłej gamie silnikowej zadebiutuje klasyczna hybryda HEV, oparta na 1,5-litrowej jednostce czterocylindrowej turbo. Pojawienie się tego modelu w salonach z pewnością wzbudzi zainteresowanie potencjalnych klientów.

Źródło: Dacia

W segmencie budżetowym wiodącym graczem pozostaje natomiast Dacia, która sprzedała 2065 pojazdów, czyli o 61,08 procenta więcej niż w lipcu rok temu. Na fali wzrostowej jest również MG. Dealerzy reprezentujący chińsko-brytyjski brand obsłużyli 1358 klientów, co przekłada się na różnicę przekraczającą 105 procent. Motoryzację zza Wielkiego Muru reprezentują ponadto tacy gracze jak kolejno Omoda (699 sztuk), BYD (621) oraz BAIC (573). Łącznie chińscy producenci zarejestrowali 4139 pojazdów wobec 863 jednostek, które zaraportowano jako sprzedane w lipcu AD 2024.

Prezentacja 360°

BYD Seal U SUV Design

Pokaż prezentację 360°

Najpopularniejsze marki samochodów w Polsce (lipiec 2025):

  1. Toyota: 7848 egzemplarzy
  2. Skoda: 5406
  3. Volkswagen: 3875
  4. Mercedes-Benz: 2819
  5. BMW: 2808
  6. Kia: 2649
  7. Audi: 2423
  8. Dacia: 2065
  9. Hyundai: 2022
  10. Volvo: 1606
  11. Ford: 1456
  12. MG: 1358
  13. Cupra: 1310
  14. Renault: 1277
  15. Citroen: 998
  16. Lexus: 975
  17. Opel: 918
  18. Peugeot: 800
  19. Omoda: 699
  20. Suzuki: 641
  21. BYD: 621
  22. Nissan: 598
  23. BAIC: 573
  24. Jaecoo: 481
  25. SEAT: 468