Bentley Continental GT Speed - W12 ma się dobrze!
Nowy Continental GT otrzymał wariant Speed z 659-konnym silnikiem W12.
Dziś większość producentów prezentuje mniej lub bardziej zelektryzowane modele, a także uciekają od olbrzymich silników spalinowych. Od wielu miesięcy słyszymy, że nowe modele AMG nie będą już posiadały 4-litrowego V8 z podwójnym turbodoładowaniem i staną się hybrydami z małymi, 4-cylindrowymi silnikami. Na szczęście są takie marki jak Bentley, które mają zupełnie odmienne podejście.
Brytyjski producent właśnie zaprezentował nową odsłonę Continentala GT w usportowionym wariancie Speed. Legitymuje się on mocą aż 659 KM oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co jest wzrostem o 24 KM względem wariantu bazowego. Źródłem napędu jest bez zmian olbrzymi, 6-litrowy wolnossący silnik W12.
Aby oferować jeszcze lepsze właściwości jezdne, Bentley wprowadził do modelu małe poprawki do 8-stopniowej skrzyni biegów. Reaguje ona znacznie sprawniej, a same biegi wrzucane są dwa razy szybciej niż w jej bazowym wariancie. Do tego posiada ona dodatkowe ustawienie "Sport". Kilka zmian zostało wprowadzone również w układzie kierowniczym oraz systemie czterech kół skrętnych.
W kwestii osiągów Bentley Continental GT Speed przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 335 km/h i najpewniej jest ograniczona elektronicznie.
Od strony stylistycznej, Continental GT Speed nie różni się wiele od bazowego modelu z silnikiem W12. Minimalnie przeprojektowano przedni zderzak, a atrapa chłodnicy została wykończona w czarnym kolorze. Pojawiło się również chromowane oznaczenie "Speed" na boku pojazdu, a w standardzie otrzymujemy 22-calowe felgi. We wnętrzu znajdziemy dwukolorową Alcantarę, którą będzie można spersonalizować spośród 15 kolorów głównych i 11 kolorów wykończenia.
Cennik nowego Benteya Continental GT Speed nie jest jeszcze znany.