Panigale V4 i Panigale V4S 2022 – sportowa rewolucja
Ducati zaprezentowało nową wersję motocykla Panigale V4 i V4S. Gruntownie zmieniono aerodynamikę, ergonomię, podwozie, elektronikę oraz silnik.
Sportowe motocykle z rodziny Panigale oparte są na technologii zaczerpniętej z wyścigowych motocykli Ducati Corse. Elementy projektowane z myślą o wygrywaniu na światowych torach wyścigowych zostały dostosowane do drogowych wersji gamy Panigale V4. Obecnie Panigale V4 oraz Panigale V4S przeszły największą ewolucję od momentu pojawienia się na rynku pierwszego modelu w 2018 roku.
Ducati Panigale – aerodynamika z MotoGP
Włoscy inżynierowie udoskonalili aerodynamikę wzorując się na motocyklach startujących w MotoGP. Przeprojektowane, podwójne owiewki gwarantują docisk motocykla do 37 kg przy 300 km/h. Dolna część owiewki również uległa zmianie wpływając na lepsze chłodzenie i wydajność silnika. W celu poprawy ergonomii kanapa motocykla jest bardziej płaska oraz wykonana z innego niż wcześniej materiału. W porównaniu do Panigale V4 z 2021 roku, zmieniono również kształt zbiornika paliwa. Motocykl dostępny będzie w klasycznym, czerwonym malowaniu „Ducati Red”
Ducati Panigale V4 2022 – silnik, osiągi, zmiany
Silnik Panigale V4 2022 to ulepszona pod względem osiągów jednostka Desmodesci Stradale o pojemności 1 103 cm3, wywodząca się z wyścigów MotoGP. Motocykl osiąga maksymalna moc 215,5 KM przy 13 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 123,6 Nm przy 9500 obr./min. Silnik współpracuje z nową przekładnią z wydłużonymi biegami: pierwszym, drugim i szóstym biegiem odpowiednio o 11,6%, 5,6% i 1,8%, pozwalającymi na dynamiczną jazdę na torze.
W Panigale V4 2022 dostępne są tryby jazdy Power Modes: Full, High, Medium i Low. Tryb „Full” przeznaczony jest do torowej jazdy, zaś „Low” ogranicza moc motocykla do 150 KM przy codziennej jeździe po drogach. Dwie pozostałe opcje są trybami pośrednimi. Oferta Ducati Performance obejmuje również dwa tytanowe wydechy firmy Acropovic. Podwozie Panigale V4 ma w nowej wersji 2022 w pełni regulowany widelec Showa Big Piston Fork (BPF), amortyzator skrętu Sachs, regulowany monoshock Sachs oraz odlewane, 5-ramienne aluminiowe felgi.
Wersja Panigale V4 S 2022 jest wyposażona w elektronicznie sterowany widelec Öhlins NPX 25/30, który współpracuje z tylnym amortyzatorem Öhlins TTX36 i amortyzatorem skrętu Öhlins. Układ hamulcowy to monoblokowe zaciski Brembo Stylema z przodu, z czterema tłoczkami o średnicy 30 mm każdy oraz tarcze o średnicy 330 mm. Z tyłu zamontowano pojedynczą 245 mm tarczę z 2-tłoczkowym zaciskiem. Ponadto motocykl wyróżnia się trzy ramiennymi felgami wykonanymi z kutego stopu aluminium.
Ducati Panigale V4 i Panigale V4S 2022 – cena
Ceny Ducati Panigale V4 2022 zaczynaja się od 104 900 zł. Wersja Panigale V4S 2022 kosztuje od 128 900 zł.. Panigale V4 można dodatkowo wyposażyć w akcesoria z oferty Ducati Performance, który zawiera zarówno homologowane akcesoria, jak i elementy wyścigowe, przeznaczone dla zawodników jeżdżących na torze.
Produkcja modeli Panigale V4 i Panigale V4 S rozpocznie się w grudniu 2021 roku.