Ford Focus ST Edition w ofercie

Ceny
2 Wrz '21
Rafał Żaglewski
Źródło: Ford

Polska jest jednym z kilku krajów europejskich, w których można kupić sportową wersję Focus ST Edition. Samochód ten bez elementów dodatkowych kosztuje prawie 170 000 złotych.

Kierowca Focusa ST Edition może dostosowywać dynamikę pokonywania zakrętów do własnych preferencji dzięki regulowanemu zawieszeniu typu Coilover, zestrojonemu przez inżynierów firmy Ford Performance. System wykorzystuje dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny, wykończone w niebieskim kolorze. W porównaniu ze standardowym Focusem ST, prześwit obniżono o 10 mm z przodu i z tyłu, a klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn wzrosła natomiast o ponad 50%.

Reakcje samochodu w zakrętach i dynamikę jazdy dodatkowo wzmocniono przez zastosowanie 19-calowych felg aluminiowych formowanych ciśnieniowo (Flow Forming), co zmniejsza masę nieresorowaną o 10% na każdym z narożników pojazdu. Standardowo auto porusza się na oponach Michelin Pilot Sport 4S, które ewentualnie zamienić można na gwarantujące wyższą przyczepność ogumienie Pirelli P Zero Corsa. Układ hamulcowy to odporna na fading konstrukcja z przednimi tarczami o średnicy 330 mm i tylnymi o średnicy 302 mm.

Źródło: Ford

Ford Focus ST Edition: w 5,7 sekundy do setki

Ford Focus ST Edition ma silnik EcoBoost o pojemności 2,3-litra, w którym zastosowano turbosprężarkę twin-scroll o niskiej bezwładności oraz zmodyfikowany ukłay dolotowy i wydechowy. Jednostka napędowa osiąga moc 280 KM przy 5500 obr/min i moment obrotowy 420 Nm w zakresie 3000‑4000 o/m. Zastosowano również sprawdzone w modelach Ford GT oraz F-150 Raptor rozwiązanie, które pozwala zmniejszać zwłokę charakterystyczną dla pracy turbosprężarki. Według danych fabrycznych, dynamiczny start od 0 do 100 km/h można osiągnąć w około 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 249 km/h.

Kierowca może również korzystać z wyboru kilku trybów jazdy, dokonujących korekt charakterystyki układu eLSD, parametrów otwarcia przepustnicy, elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (EPAS) i elektronicznej kontroli stabilności (ESC). Torowy tryb Track zapewnia najbardziej dynamiczne reakcje i najmniejszą ingerencję ze strony systemu ESC, dzięki czemu kierowca ma maksymalną przyjemność z panowania nad pojazdem.

Źródło: Ford

Ford Focus ST Edition: styl i cena w Polsce

Nadwozie wersji Edition wyróżnia się lakierem Azura Blue, czarnymi detalami z wysokim połyskiem oraz charakterystycznym czarnym dachem. W kabinie wyposażeniem standardowym są częściowo skórzane fotele sportowe Recaro z niebieskimi przeszyciami. Ten sam efekt zastosowano na skórzanej kierownicy ST, mieszku dźwigni zmiany biegów, bokach konsoli środkowej i dywanikach podłogowych. Przycisk zapłonu silnika ozdobiono czerwonym kolorem, harmonizującym z emblematami ST.

Focus ST Edition jest aktualnie dostępny na zamówienie w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii oraz w Wielkiej Brytanii, a pierwsze dostawy rozpoczną się we wrześniu. Konfigurator samochodu wraz z cenami znaleźć można na Autokatalog.pl

Tagi