Nowy Peugeot 308 już w Polsce
Ceny Peugeota 308 trzeciej generacji zaczynają się od 87 800 zł za bazową wersję Active Pack. Auto oferowane jest także jako hybryda typu plug-in, w dwóch wariantach mocy.
W marcu br. do oferty francuskiego producenta dołączył Peugeot 308 nowej generacji. Auto zyskało nieco futurystyczny wygląd. W stosunku do drugiej generacji, nowy 308 ma o 55 mm dłuższy rozstaw osi, co pozwoliło wygospodarować więcej miejsca w środku; jest też o 20 mm niższy, dzięki czemu wygląda nieco zgrabniej od poprzednika.
Pas przedni otrzymał wąskie główne reflektory w technologii LED, które opcjonalnie można wymienić na reflektory matrycowe. Auto otrzymało pionowe światła do jazdy dziennej, a także atrapę chłodnicy w zupełnie nowym dla marki stylu, na której znalazł się nowy logotyp.
Linia boczna jest muskularna i ma wyraźne przetłoczenia idące od przednich reflektorów oraz do tylnych świateł. Na przednich nadkolach umieszczono logo producenta, co jest zabiegiem stylistycznym niespotykanym do tej pory w tej francuskiej marce. Tylny pas ma LED-owe światła, które zostały połączone czarną listwą.
Nowoczesne wnętrze
Wewnątrz 308-ki znalazł się znany nam i-Cockpit, jednak z kilkoma zmianami stylistycznymi. Podobnie jak dotychczas, cyfrowe zegary umieszczono tak, abyśmy widzieli je podczas jazdy nad kierownicą. Z kolei deska rozdzielcza otrzymała wiele przetłoczeń, dzięki czemu prezentuje się znacznie nowocześniej.
Nowością jest system multimedialny, znajdziemy tutaj centralnie umieszczony 10-calowy wyświetlacz, jednak został on uzupełniony o drugi, nieco mniejszy wyświetlacz z tzw. wirtualnymi przyciskami nazwanymi przez producenta "i-toggles". Każdy z nich może być zdefiniowany dowolnie przez kierowcę i umożliwia sterowanie klimatyzacją, otwarcie nawigacji, czy radia.
Dwie hybrydy, diesel i dwa benzynowe
Peugeot 308 oferowany jest z dwoma jednostkami napędowymi typu plug-in. Model bazowy to wariant Hybrid 180 e-EAT8, który łączy silnik o mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW i oferuje 60 km zasięgu wyłącznie na prądzie. Flagowy model hybrydowy to Hybrid 225 e-EAT8, który łączy w sobie jednostkę spalinową o mocy 180 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW i zapewnia 59 km zasięgu. Oba warianty wykorzystują baterię litowo-jonową o pojemności 12,4 kWh.
Francuski kompakt dostępny jest także z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. W ofercie znajdziemy silnik 1.2 PureTech w wariantach 110 oraz 130 KM. Chętni na diesla do wyboru mają jedynie jednostkę 1.5 BlueHDi, który występuje z 6-stopniową skrzynią manualną oraz 8-stopniowym automatem.
Ceny w Polsce
Najnowsza generacja Peugeota 308 startuje w Polsce z ceną 87 800 zł za auto w specyfikacji bazowej Active Pack z benzynowym silnikiem 1.2 PureTech 110 KM i skrzynią manualną. Mocniejsza, 130-konna odmiana benzynowa z automatem, w wersji Allure, to wydatek rzędu 110 400 zł. Ceny 308 z silnikiem wysokoprężnym zaczynają się od 102 tys. zł za auto ze skrzynią manualną, zaś automat wymaga dopłaty 8500 zł.
Sporo droższe są hybrydy typu plug-in. Słabszy wariant 180-konny w specyfikacji Active Pack kosztuje 139 200 zł, Allure 146 700 zł, GT 160 200 zł zaś GT Pack 169 100 zł. Mocniejszy wariant 225-konny oferowany jest wyłącznie w bogatszych wersjach wyposażenia GT (167 100 zł) oraz GT Pack (176 tys. zł).