Koniec "polskiego" Opla Astry
W gliwickiej fabryce koncernu Stellantis zakończyła się niedawno produkcja seryjna Astry. Lukę w ofercie marki spod znaku błyskawicy wypełnić ma model o zupełnie nowej konstrukcji, wytwarzany w Niemczech.
W listopadzie bieżącego roku zakończono w Gliwicach produkcję modelu Opel Astra. Ostatnim egzemplarzem, który opuścił linię montażową, była czerwona Astra, którą będzie jeździł klient w Polsce. Od przyszłego roku gliwicka fabryka ruszy z dostawami samochodów dostawczych takich marek jak Citroen, Fiat, Peugeot oraz Opel (wszystkie należą do koncernu Stellantis).
Następcą „polskiej” Astry jest model szóstej generacji, produkowany w fabryce w Russelsheim (Niemcy). Samochód zbudowano na płycie podłogowej EMP2, co daje m.in. korzyść w postaci możliwości zaprojektowania wersji wysokoprężnych, benzynowych, hybryd typu PHEV, a w przyszłości – również odmiany całkowicie elektrycznej. Zgodnie z opublikowanym niedawno cennikiem, bazową wersję nowej Astry wyceniono na 82 900 złotych (1.2/110 KM + man6). Najtańszy diesel (1.5/130 KM + man6) kosztuje 103 900 złotych. Więcej informacji zawiera konfigurator Opel Astra 2022.