Porsche Mission R: więcej niż koncept

Nowości
9 Wrz '21
Rafał Żaglewski
Źródło: Porsche

Marka z Zuffenhausen zaprezentowała projekt elektrycznego samochodu wyścigowego pod nazwą Mission R. Prototyp tym bardziej zasługuje na uwagę, że niektóre jego elementy mogą trafić w przyszłości do pojazdów cywilnych.

Zaprezentowany podczas odbywającej się w Monachium wystawy IAA Mobility 2021, Porsche Mission R dysponuje napędem na wszystkie koła, który w trybie kwalifikacyjnym rozwija moc 1088 KM. Kierowca może liczyć na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 2,5 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Producent podkreśla, że na torze wyścigowym maszyna potrafi osiągać takie same czasy okrążeń jak obecne Porsche 911 GT3 Cup.

Dzięki nowym silnikom elektrycznym i ogniwom akumulatorów – z innowacyjnym, bezpośrednim chłodzeniem – w trybie wyścigowym koncepcyjne Porsche wytwarza stałą moc 680 KM. Wyeliminowano tu tzw. derating, czyli zmniejszenie mocy akumulatora z powodów warunków termicznych. Przednią oś napędza silnik elektryczny o mocy do 435 koni mechanicznych, a tylną – jednostka rozwijająca maksymalnie 653 KM. Technika 900 V umożliwia naładowania „baterii” od 5 do 80% stanu w ciągu kwadransa. Ładowanie może odbywać się z mocą do 340 kW.

Nadwozie Porsche Mission R wykonano w dużej mierze z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem naturalnym (NFRP), którego podstawowym budulcem są lniane włókna pochodzące z upraw lnu. Ten sam materiał posłużył do wykonania przedniego spojlera, dyfuzora i osłon progów. Ponadto znalazł zastosowanie w kabinie, gdzie wykorzystano go do produkcji paneli drzwi, tylnej przegrody oraz foteli.

Tagi