Pożegnanie BMW i3. Produkcja dobiega końca

Ciekawostki
1 Lip '22
Rafał Żaglewski
Źródło: BMW

W historii motoryzacji nie brakuje modeli, które wyprzedzały swoją epokę. Ekologiczne, dobrze przemyślane, wykonane z nietypowych elementów konstrukcyjnych. Swoją premierą wzbudziły ogromne zainteresowanie, jednak wysoka cena i zaawansowanie technologiczne przekreśliły szanse na rynkowy sukces.

W ciągu ostatnich kilkunastu lat takich projektów było sporo. Wystarczy wymienić chociażby Audi A2, pierwszą generację Mercedesa Klasy A, Toyotę iQ czy parę siostrzanych modeli Opel Ampera/Chevrolet Volt. Do wspomnianej grupy wielu obserwatorów branżowych zalicza również wyróżniające się zwartą bryłą nadwozia BMW i3, które zadebiutowało w roku 2013. Dla bawarskiej grupy był to wówczas projekt przełomowy, stanowiący początek ofensywy w segmencie samochodów dysponujących pełnym napędem elektrycznym. Łącznie produkcja i3 osiągnęła w ciągu dziewięciu lat poziom 250 000 egzemplarzy.

Prezentacja 360°

BMW i3 BEV Hatchback

Pokaż prezentację 360°

W momencie swojego debiutu filigranowe BMW wywołało duże poruszenie. Wyglądało bowiem futurystycznie, oferowało napęd elektryczny, a klatkę pasażerską wykonano z włókna węglowego. Jak twierdzą wiarygodne źródła, i3 nie będzie miało bezpośredniego następcy. Zakończenie produkcji tego modelu bawarska marka postanowiła uczcić, wypuszczając na rynek pożegnalną serię limitowaną BMW i3 Edition HomeRun.

Tagi