Chińskie marki w Europie – ile sprzedały aut?

Ciekawostki
29 Lip '22
Rafał Żaglewski
Źródło: Xpeng

W różnych krajach Starego Kontynentu kupić można samochody kilkunastu marek wywodzących się z Chin. Są to producenci, którzy szczególnie upodobali sobie segment przystępnych cenowo modeli o napędzie elektrycznym.

Jak szacuje firma analityczna Inovev, w pierwszym półroczu sprzedaż samochodów marek chińskich zamknęła się w Europie wynikiem rzędu 75 000 egzemplarzy. Zakłada się, że do końca bieżącego roku wolumen ten zostanie podwojony. Dla porównania, rezultat ubiegłoroczny nie przekroczył pułapu 80 000 sztuk.

Źródło: MG Motor
MG ZS to bestseller wśród chińskich „elektryków” na rynku europejskim

Wśród marek mających chińskie korzenie lub wspieranych kapitałem chińskiego inwestora wymienić warto takich graczy jak m.in. MG Motor, Polestar, Lynk&Co, Aiways, NIO, Dongfeng, JAC Motors, BYD, Hongqi, BAIC, Xpeng oraz Maxus. O popularności modeli wymienionych producentów decyduje niejednokrotnie atrakcyjna cena samochodów z pełnym napędem elektrycznym.

Prezentacja 360°

Dacia Spring BEV Hatchback

Pokaż prezentację 360°

Co ciekawe, napędzana siłą elektronów Dacia Spring również powstaje w Chinach, co po części tłumaczy konkurencyjną cenę tego auta w porównaniu z „elektrykami” marek zachodnich czy koreańskich. Niektórzy uważają jednak, że jest to samochód zbyt mały jak na ich potrzeby.

Tagi