Chińskie marki w Europie – ile sprzedały aut?
W różnych krajach Starego Kontynentu kupić można samochody kilkunastu marek wywodzących się z Chin. Są to producenci, którzy szczególnie upodobali sobie segment przystępnych cenowo modeli o napędzie elektrycznym.
Jak szacuje firma analityczna Inovev, w pierwszym półroczu sprzedaż samochodów marek chińskich zamknęła się w Europie wynikiem rzędu 75 000 egzemplarzy. Zakłada się, że do końca bieżącego roku wolumen ten zostanie podwojony. Dla porównania, rezultat ubiegłoroczny nie przekroczył pułapu 80 000 sztuk.
Wśród marek mających chińskie korzenie lub wspieranych kapitałem chińskiego inwestora wymienić warto takich graczy jak m.in. MG Motor, Polestar, Lynk&Co, Aiways, NIO, Dongfeng, JAC Motors, BYD, Hongqi, BAIC, Xpeng oraz Maxus. O popularności modeli wymienionych producentów decyduje niejednokrotnie atrakcyjna cena samochodów z pełnym napędem elektrycznym.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Co ciekawe, napędzana siłą elektronów Dacia Spring również powstaje w Chinach, co po części tłumaczy konkurencyjną cenę tego auta w porównaniu z „elektrykami” marek zachodnich czy koreańskich. Niektórzy uważają jednak, że jest to samochód zbyt mały jak na ich potrzeby.