Jubileuszowy Opel opuszcza fabrykę
Niemiecka marka świętuje wyprodukowanie 75-milionowego egzemplarza samochodu w całym swoim dorobku. Jubileuszowy autem został Opel Grandland GSe, zbudowany w fabryce zlokalizowanej w niemieckim Eisenach.
Przy tej okazji warto przytoczyć kilka ważnych dat z historii firmy Opel. Milionowym autem w dorobku marki został wyprodukowany w 1940 roku Kapitan z samonośnym nadwoziem i niezależnym przednim zawieszeniem. Na dwumilionowy samochód z błyskawicą na masce przyszło czekać do 1956 roku (również Kapitan). 15 lat później linię produkcyjną opuścił dziesięciomilionowy Opel (Rekord C Caravan).
W 1983 r. z fabryki w Russelsheim wyjechał srebrno-szary Senator CD, czyli 20‑milionowy Opel. Natomiast tytuł 50‑milionowego egzemplarza opuszczającego taśmę montażową przypadł w udziale modelowi Omega. Z kronikarskiego obowiązku warto dodać, że niepobity do dziś rekord najlepiej sprzedającego się modelu Opla należy do Astry F, która doczekała się około 4,13 miliona sztuk wyprodukowanych w latach 1991-1997.
Tymczasem według raportu IBRM Samar, do końca października zarejestrowano w naszym kraju łącznie około 8400 nowych samochodów osobowych niemieckiej marki. Według cytowanego zestawienia bestsellerem pozostaje Opel Corsa z udziałem sięgającym niemal 31% w skumulowanej sprzedaży importera.