Renault Kadjar vs. Renault Austral (2022) – porównanie

Nowości
22 Lis '22
Rafał Żaglewski
Źródło: Renault

Marka spod znaku rombu wprowadza na rynek zupełnie nowy model z segmentu C-SUV. Nowa jest nie tylko stylistyka, deska rozdzielcza, multimedia i gama silnikowa, ale również i sama nazwa. Czy pachnący świeżością Renault Austral zostanie bestsellerem?

Renault Kadjar, który zadebiutował w 2015 roku, nie spełnił pokładanych w nim nadziei producenta znad Sekwany. Zachowawczy design karoserii, mało nowoczesny system multimedialny oraz przeciętne właściwości jezdne przesądziły o tym, że Kadjar nigdy nie zagroził poważnie swojemu głównemu rywalowi, jakim jest Peugeot 3008. Nawet face-lifting z 2018 roku nie zmienił układu sił w segmencie C-SUV. Nic zatem dziwnego, że koncern, którym obecnie kieruje Luca de Meo, musiał wymyślić coś zupełnie nowego. I tak narodził się Renault Austral.

Renault Kadjar vs. Renault Austral (2022) – stylistyka, wymiary nadwozia

Już sama nazwa modelu wskazuje, że mamy do czynienia z zupełnie nową konstrukcją. Ten zaprojektowany na koncernowej płycie podłogowej CMF-C/D3 samochód zwraca uwagę efektownym pasem przednim, który zdobią okazałe logo producenta o zmienionej grafice oraz światła przypominające bumerangi. Podobnie wystylizowano tylne lampy, dzięki czemu Austral bez trudu rozpoznawalny jest jako auto ze stajni Renault. Co ciekawe, flagowa odmiana francuskiego SUV-a nosi nazwę Esprit Alpine, co dodaje crossoverowi więcej sportowego sznytu.

Źródło: Renault
Renault Austral 2022 z efektownie stylizowanymi światłami z tyłu, które przypominają bumerangi

Wymiary zewnętrze Renault Kadjara oraz Renault Australa są zbliżone. Ten pierwszy ma 4489 milimetrów długości, 1836 mm szerokości oraz 1613 m wysokości, natomiast odległość między osiami sięga 2646 milimetrów. Jego następca mierzy odpowiednio: 4510/1825/1618/2667 milimetrów.

Źródło: Renault
Renault Kadjar w wersji poliftingowej z 2018 roku

Renault Kadjar vs. Renault Austral (2022) – kabina, multimedia

Po zajęciu miejsca w fotelu kierowcy widać jedną z głównych różnic między Australem a Kadjarem. Ten pierwszy zwraca uwagę pionowo ustawionym, 12-calowym ekranem do sterowania stacją multimedialną. Obsługa tego urządzenia jest podobna jak w smartfonie, a co więcej bazuje on na architekturze Android Automotive OS, opracowanej przez Google'a. To oznacza, że użytkownik ma do dyspozycji takie funkcje jak m.in. asystent głosowy, mapy nawigacji oraz możliwość przeprowadzania zdalnej aktualizacji oprogramowania. Całość przypomina układ, jaki znamy z elektrycznego Renault Megane E-Tech.

Źródło: Renault
Renault Austral 2022 wyróżnia się układem dwóch dużych wyświelaczy, które ustawione tuż obok siebie tworzą literę "L"

Renault Kadjar wypada w tym porównaniu zdecydowanie gorzej. Ogólny zarys deski rozdzielczej praktycznie nie zmienił się od 2015 roku. Niektórzy użytkownicy narzekają na mały, 7-calowy ekran na konsoli środkowej, który powinien znajdować się zdecydowanie wyżej.

Źródło: Renault
Renault Kadjar i układ deski rozdzielczej w ciemnej tonacji kolorystycznej

Renault Kadjar vs. Renault Austral (2022) – silniki

Nowy SUV znad Sekwany jest przystosowany do kilku rodzajów napędu hybrydowego: oprócz wersji Mild Hybrid z instalacją elektryczną 48 lub 12V producent przewidział ponadto pełny układ hybrydowy z jednostką benzynową 1.2 turbo, który rozwija moc systemową rzędu 160 lub 200 koni mechanicznych. Akumulator trakcyjny ma pojemność 1,7 kWh.

Źródło: Renault
Renault Austral 2022 produkowany jest w miejscowości Palencia (Hiszpania)

W gamie silnikowej Renault Australa próżno natomiast szukać silników dieslowskich. Dla przypomnienia, Kadjar wszedł do oferty m.in. w wersji 1.5 dCi oraz 1.6 dCi. Ten ostatni wariant legitymuje się według danych fabrycznych średnim spalaniem na poziomie 5,1-5,2 l/100 km. Przyspieszenie 0-100 km/h zabiera kierowcy około 11,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 180 km/h.

Renault Kadjar vs. Renault Austral (2022) – cena

Ceny modelu Renault Austral 2022 nie są jeszcze znane. Wiadomo jednak, że na liście wyposażenia pojawią się m.in. skrętne koła tylnej osi, panel cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3”, wyświetlacz przezierny, reflektory LED, kamera z widokiem 360° oraz możliwość autonomicznego poruszania się samochodem na poziomie 2.

Prezentacja 360°

Renault Kadjar SUV Intens

Pokaż prezentację 360°

Przypomnijmy, że w ramach aktualnej oferty Renault Kadjar kosztuje od 110 900 złotych za wersję Zen, która w ramach wyposażenia standardowego zawiera takie udogodnienia jak m.in. kartę Hands Free, wspomaganie ruszania pod górę, oświetlenie ambientowe wnętrza, automatyczną klimatyzację dwustrefową oraz system multimedialny z zestawem czterech głośników i kierownicę obszytą skórą ekologiczną.

Aktualizacja: Pojawiły się informacje dotyczące cen oraz wersji wyposażenia modelu Renault Austral. Przejdź do artykułu

Tagi