Nowe BMW X5 (2023) i nowe BMW X6 (2023) po liftingu
Zmiany modernizacyjne w modelach bawarskiej marki obejmują stylistykę nadwozia, technologię pokładową oraz wersje silnikowe, w tym hybrydę typu Plug-in. Ulepszone BMW X5 oraz X6 zaczną wchodzić na rynek od kwietnia bieżącego roku.
Zaledwie kilka dni temu pisaliśmy w naszym blogu o liftingu Mercedesa GLE oraz GLE Coupe. W tym tygodniu swoje nowości zaprezentował natomiast koncern z Monachium – są to zmodernizowane edycje modelu BMW X5 oraz BMW X6. Uwagę zwracają elementy stylistyki nadwozia, w tym inne niż dotychczas wykończenie atrapy chłodnicy, wygląd przedniego zderzaka w wlotami powietrza oraz smuklejsze klosze reflektorów i grafika tylnych lamp z motywem świetlnym układającym się w literę „X”.
W kabinie pasażerskiej zamontowano system multimedialny BMW iDrive ósmej generacji. Głównym elementem deski rozdzielczej jest pokryty jednolitą taflą szkła 12,3-calowy panel zegarów oraz wyświetlacz centralny o przekątnej 14,9”. Uroku dodaje wykończenie skóropodobnym materiałem o nazwie Sensafin, listwy ozdobne z drewna oraz efektowna listwa oświetlenia ambientowego. Na liście wyposażenia opcjonalnego przewidziano m.in. fotele z funkcją aktywnej wentylacji i masażu, szklany dach panoramiczny, nagłośnienie Bowers & Wilkins oraz asystent zautomatyzowanego parkowania z możliwością obsługi manewrów z odległości do 200 metrów od pojazdu.
Na pierwszy plan wysuwa się jednak elektryfikacja wersji silnikowych BMW X5 oraz BMW X6. Od teraz wszystkie jednostki napędowe będą wyposażone w 48-woltową technologię miękkiej hybrydy. Zintegrowany ze skrzynią biegów silniczek elektryczny zapewnia dodatkową moc sięgającą 12 KM oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 200 Nm. Na szczególną uwagę zasługuje BMW X5 xDrive50e ze zmodernizowanym układem hybrydowym typu Plug-in. Dzięki wysiłkom inżynierów moc systemowa „urosła” o 96 koni do 490 KM (z chwilową funkcją Boost), natomiast moment obrotowy osiąga wartość nawet 700 niutonometrów (+100 Nm). Energia zmagazynowana w akumulatorze o pojemności 25,7 kWh umożliwia jazdę w trybie elektrycznym nawet do 110 kilometrów.
Tymczasem jak wynika z raportu IBRM Samar, minionego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 24 000 nowych samochodów osobowych spod znaku szachownicy. Według wspomnianego opracowania BMW X5 oraz X6 łącznie legitymują się udziałem przekraczającym poziom 18% w sprzedaży importera. Zestawienie tegorocznych nowości modelowych (w tym aut elektrycznych oraz hybrydowych) znaleźć można TUTAJ