Nowy Mercedes-AMG GT 2024 nadjeżdża!
Na scenę wjeżdża druga generacja sportowego samochodu z Affalterbach. Zaokrąglony kształt tylnej części nadwozia nowego AMG GT wygląda bardzo zgrabnie i może nasuwać niektórym skojarzenia z projektami marki Porsche.
Mercedes-AMG GT powrócił w wielkim stylu! Druga generacja sportowego modelu wykorzystuje elementy konstrukcyjne, które wcześniej zaprojektowano na potrzeby Mercedesa SL (kod fabryczny R232). Mowa chociażby o aluminiowo-kompozytowej strukturze nadwozia, kabinie z siedzeniami w układzie 2+2, jak również o czterolitrowym silniku V8 biturbo z dwiema turbosprężarkami typu twin-scroll.
Pojazd jest wyposażony nie tylko w napęd na cztery koła i zawieszenie ze stabilizacją przechyłów, ale ma również skrętną oś tylną. Zależnie od prędkości jazdy koła znajdujące się za fotelem kierowcy podążają w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) albo tym samym (powyżej 100 km/h), co przednie.
„Nowy AMG GT Coupe łączy bardzo dynamiczne właściwości jezdne i wyrazisty sportowy charakter z wysokim poziomem codziennego komfortu. To zdecydowanie topowy produkt w naszym portfolio, który reprezentuje nie tylko najmłodszą interpretację marki AMG, ale i nasze wyraźne zaangażowanie w samochody sportowe z Affalterbach - powiedział Michael Schiebe, prezes zarządu Mercedes AMG GmbH.
Jak na razie niemiecki producent potwierdził premierę dwóch wersji silnikowych: AMG GT 63 4MATIC+ Coupe (o mocy 585 KM) oraz wariantu AMG GT 55 4MATIC+ Coupe (476 KM). Nieco później do gamy dołączy ponadto czterocylindrowa jednostka z Mercedesa SL, która według danych technicznych generuje 381 koni mechanicznych oraz do 480 niutonometrów momentu obrotowego w przedziale od 3250 do 5000 o/m.