Skoda opracuje nowe silniki TSI dla Grupy Volkswagena

Ciekawostki
27 Kwi '23
Rafał Żaglewski
Źródło: Skoda

Volkswagen powierzył Skodzie nowe zadanie, jakim jest rozwój silników spalinowych serii EA 211 dla 50 linii modelowych łącznie siedmiu marek koncernu. Dotychczas producent z Mladej Boleslavi specjalizował się głównie w pracach nad wolnossącymi silnikami MPI.

Gama modelowa EA 211 charakteryzuje się dużą różnorodnością. Obejmuje silniki z trzema lub czterema cylindrami, o pojemności od 1,0 do 1,6 litra i wachlarzu mocy od 65 do nawet 156 koni mechanicznych. Paliwem może być nie tylko benzyna, ale również gaz ziemny lub etanol. Ponadto powstały układy napędowe mające budowę miękkiej hybrydy i hybrydy typu Plug-in (PHEV).

Prezentacja 360°

SEAT Arona SUV Xperience

Pokaż prezentację 360°

MPI to wolnossące silniki z pośrednim, wielopunktowym wtryskiem paliwa. Typowym przedstawicielem tej rodziny produktowej jest jednostka 1.0 MPI, stosowana przez markę w jej najmniejszych i najbardziej przystępnych cenowo pojazdach (np. Skoda Fabia). Z kolei modele TSI – często spotykane również w ofercie marek Seat, Cupra czy Audi – wyposażono w doładowanie falą ciśnienia wydechowego, co gwarantuje wysoki moment obrotowy przy stosunkowo małej pojemności skokowej silnika. Przykładem zastosowania tej technologii mogą być trzycylindrowce 1.0 TSI lub czterocylindrowce 1.4 TSI (hybrydy Plug-in).

Prezentacja 360°

Skoda Fabia Hatchback Style

Pokaż prezentację 360°

Na koniec warto przypomnieć, że już wcześniej spółce Skoda Auto powierzono w koncernie Volkswagena zadanie skonstruowania płyty podłogowej MQB A0, na bazie której został zbudowany chociażby Seat Arona. Ponadto Czesi dopinają ostatnie szczegóły związane z premierą Superba nowej generacji, który powstaje równolegle z modelem Volkswagen Passat B9.

Tagi