Skoda opracuje nowe silniki TSI dla Grupy Volkswagena
Volkswagen powierzył Skodzie nowe zadanie, jakim jest rozwój silników spalinowych serii EA 211 dla 50 linii modelowych łącznie siedmiu marek koncernu. Dotychczas producent z Mladej Boleslavi specjalizował się głównie w pracach nad wolnossącymi silnikami MPI.
Gama modelowa EA 211 charakteryzuje się dużą różnorodnością. Obejmuje silniki z trzema lub czterema cylindrami, o pojemności od 1,0 do 1,6 litra i wachlarzu mocy od 65 do nawet 156 koni mechanicznych. Paliwem może być nie tylko benzyna, ale również gaz ziemny lub etanol. Ponadto powstały układy napędowe mające budowę miękkiej hybrydy i hybrydy typu Plug-in (PHEV).
MPI to wolnossące silniki z pośrednim, wielopunktowym wtryskiem paliwa. Typowym przedstawicielem tej rodziny produktowej jest jednostka 1.0 MPI, stosowana przez markę w jej najmniejszych i najbardziej przystępnych cenowo pojazdach (np. Skoda Fabia). Z kolei modele TSI – często spotykane również w ofercie marek Seat, Cupra czy Audi – wyposażono w doładowanie falą ciśnienia wydechowego, co gwarantuje wysoki moment obrotowy przy stosunkowo małej pojemności skokowej silnika. Przykładem zastosowania tej technologii mogą być trzycylindrowce 1.0 TSI lub czterocylindrowce 1.4 TSI (hybrydy Plug-in).
Na koniec warto przypomnieć, że już wcześniej spółce Skoda Auto powierzono w koncernie Volkswagena zadanie skonstruowania płyty podłogowej MQB A0, na bazie której został zbudowany chociażby Seat Arona. Ponadto Czesi dopinają ostatnie szczegóły związane z premierą Superba nowej generacji, który powstaje równolegle z modelem Volkswagen Passat B9.