C3 siłą napędową Citroena w Polsce

Ciekawostki
29 Lip '24
Rafał Żaglewski
Źródło: Citroen

W pierwszym półroczu Citroen zarejestrował 4238 nowych aut osobowych. Oznacza to wzrost o ponad 60 procent względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Który z modeli marki cieszy się największym zainteresowaniem polskich klientów?

Według danych IBRM Samar, po pierwszym półroczu marka z Grupy Stellantis plasuje się pod względu wolumenu rejestracji na dwudziestym miejscu wśród czołowych graczy na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Oczko wyżej usadowił się Peugeot z wynikiem 4850 egzemplarzy, zaś kolejne miejsce tuż za Citroenem należy do MG, którego dealerzy obsłużyli już 3055 nowych klientów.

Prezentacja 360°

Citroen C3 Hatchback Shine

Pokaż prezentację 360°

Siłą napędową marki spod znaku szewrona jest miejski Citroen C3, który ma w swoim dorobku 2161 rejestracji, przy wzroście sięgającym niemal 190 procent! Warto jednak dodać, że ten stylizowany na crossovera hatchback niebawem zostanie zastąpiony modelem kolejnej generacji. Jak wynika z zapowiedzi generalnego importera, nowy Citroen C3 wjedzie do salonów dealerskich już w wakacje.

Źródło: Citroen

Nowość francuskiego producenta kosztuje od 71 250 złotych (1.2 Turbo/100 KM). Auto ma w standardzie szesnastocalowe felgi stalowe z kołpakami, klimatyzację manualną, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, zawieszenie Advanced Comfort, tylne czujniki parkowania itd. Podstawową wersję z silnikiem elektrycznym wyceniono zaś na kwotę co najmniej 110 650 złotych. Obok „c-trójki” importer ma również w zanadrzu nowego Citroena C3 Aircross. Ten zaprojektowany na płycie podłogowej Smart Car samochód można zamawiać już od 82 800 złotych.

Tagi