Euro NCAP lobbuje za klasycznymi przyciskami

Ciekawostki
7 Mar '24
Rafał Żaglewski
Źródło: Euro NCAP

Organizacja promująca bezpieczeństwo w ruchu drogowym zamierza wprowadzić rozwiązania, które premiować będą producentów montujących w swoich modelach klasyczne rozwiązania do obsługi podstawowych funkcji pokładowych w aucie.

Nowe wytyczne Euro NCAP zaczną obowiązywać od 2026 roku. Oznacza to, że producenci pragnący zdobyć maksymalną ocenę pięciogwiazdkową w testach bezpieczeństwa będą musieli montować w swoich autach tradycyjne przyciski i przełączniki do obsługi m.in. kierunkowskazów, świateł awaryjnych, klaksonu, wycieraczek czy funkcji wzywania pomocy eCall.

Źródło: Tesla
W Tesli Model 3 producent zrezygnował z klasycznej dźwigni kierunkowskazów. Jak oceni to Euro NCAP?

To odpowiedź na niepokojący w branży motoryzacyjnej trend, który zmierza do tego, aby wszystkie główne funkcje pokładowe grupować chociażby na ekranie dotykowym stacji multimedialnej. Kierowca prowadzący auto musi zatem często odrywać wzrok i szukać odpowiednich ustawień w menu, co obniża jego koncentrację i może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze.

Tagi