Ford Tourneo Connect Plug-in (2024)
Siostrzany model Volkswagena Caddy doczekał się na rynku europejskim nowej wersji napędowej. Jest nią ładowana z gniazdka hybryda typu Plug-in, która według danych technicznych jest w stanie przejechać na prądzie nawet do 110 kilometrów.
Ford Tourneo Connect PHEV wykorzystuje silnik benzynowy 1.5 EcoBoost, który w połączeniu z jednostką elektryczną oraz sześciobiegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową rozwija moc systemową rzędu 150 KM, natomiast maksymalna wartość momentu obrotowego sięga 350 niutonometrów. Akumulator można podłączyć do publicznych ładowarek prądu stałego, dysponujących mocą do 50 kW, lub ładować w domu korzystając z instalacji prądu przemiennego do 11 kW.
Opcja dysponująca hybrydą Plug-in dostępna jest zarówno dla pięciomiejscowego Tourneo Connect, jak również dla przedłużonej odmiany Grand Tourneo. Kombivan ma cztery programy jazdy. Jeden z nich nazywa się EV Later, po włączeniu którego uruchomiony zostaje silnik spalinowy. Jego zadaniem jest jak najskuteczniej utrzymać aktualny poziom naładowania akumulatora, by ten był gotowy do późniejszego użycia.
Z zapowiedzi generalnego importera wynika, że listy rezerwacji na Forda Tourneo Connect PHEV będa otwarte latem, a dostawy na rynek mają ruszyć w ostatnim kwartale br. Uzupełniane na bieżąco zestawienie nowości modelowych, które ujrzą światło dzienne w 2024 roku, znaleźć można TUTAJ