Oto Mercedes Klasy G na prąd!
Kultowa terenówka Mercedesa zachowała konstrukcję na ramie, okrągłe światła i pudełkowatą bryłę nadwozia, jednak w miejsce tradycyjnego silnika spalinowego pojawiły się jednostka elektryczna oraz zespół akumulatorów trakcyjnych o pojemności aż 116 kWh.
Najnowsza wersja napędowa Gelendy nazywa się Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology. Samochód zachował charakterystyczną stylistykę znanej od lat wersji spalinowej. Jednym z głównych elementem wyróżniających jest układ czterech silników elektrycznych przy każdym z kół. Średnie zapotrzebowanie na energię oscyluje w granicach 27,7-30,3 kWh/100 km.
Jak wskazują dane techniczne, samochód elektryczny z gwiazdą na masce dysponuje zestawem akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 116 kWh. Prąd zmagazynowany w „baterii” powinien wystarczyć kierowcy na pokonanie nawet do 473 kilometrów bez dodatkowego ładowania. Maszyna rozwija moc rzędu 432 kW (czyli niemal 588 KM) oraz aż 1164 niutonometry maksymalnego momentu obrotowego.
Prace badawczo-rozwojowe nad Mercedesem G 580 trwały dobrych parę lat. Jak pamiętają miłośnicy motoryzacji, we wrześniu 2021 roku światło dzienne ujrzał model koncepcyjny o nazwie Mercedes EQG. W swoim bogatym arsenale możliwości technologicznych prototyp dysponował chociażby systemem G-Turn, który pozwala kierowcy obracać się autem w miejscu. Wersja seryjna przejęła oczywiście to rozwiązanie. Producent podkreśla ponadto, że elektryczna Gelenda nie zawiedzie fanów prawdziwych aut terenowych.
Uzupełniane na bieżąco zestawienie nowości modelowych, które ujrzą światło dzienne w 2024 roku, znaleźć można w linku TUTAJ