Oto Mercedes Klasy G na prąd!

Nowości
8 Maj '24
Rafał Żaglewski
Źródło: Mercedes-Benz

Kultowa terenówka Mercedesa zachowała konstrukcję na ramie, okrągłe światła i pudełkowatą bryłę nadwozia, jednak w miejsce tradycyjnego silnika spalinowego pojawiły się jednostka elektryczna oraz zespół akumulatorów trakcyjnych o pojemności aż 116 kWh.

Najnowsza wersja napędowa Gelendy nazywa się Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology. Samochód zachował charakterystyczną stylistykę znanej od lat wersji spalinowej. Jednym z głównych elementem wyróżniających jest układ czterech silników elektrycznych przy każdym z kół. Średnie zapotrzebowanie na energię oscyluje w granicach 27,7-30,3 kWh/100 km.

Jak wskazują dane techniczne, samochód elektryczny z gwiazdą na masce dysponuje zestawem akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 116 kWh. Prąd zmagazynowany w „baterii” powinien wystarczyć kierowcy na pokonanie nawet do 473 kilometrów bez dodatkowego ładowania. Maszyna rozwija moc rzędu 432 kW (czyli niemal 588 KM) oraz aż 1164 niutonometry maksymalnego momentu obrotowego.

Źródło: Mercedes-Benz
Akumulatory elektrycznej Klasy G są według producenta solidnie zabezpieczone przed wnikaniem wody lub kurzu

Prace badawczo-rozwojowe nad Mercedesem G 580 trwały dobrych parę lat. Jak pamiętają miłośnicy motoryzacji, we wrześniu 2021 roku światło dzienne ujrzał model koncepcyjny o nazwie Mercedes EQG. W swoim bogatym arsenale możliwości technologicznych prototyp dysponował chociażby systemem G-Turn, który pozwala kierowcy obracać się autem w miejscu. Wersja seryjna przejęła oczywiście to rozwiązanie. Producent podkreśla ponadto, że elektryczna Gelenda nie zawiedzie fanów prawdziwych aut terenowych.

Źródło: Mercedes-Benz
Cena wyjściowa elektrycznego Mercedesa G 580 zaczyna się od kwoty 142 622 euro

Uzupełniane na bieżąco zestawienie nowości modelowych, które ujrzą światło dzienne w 2024 roku, znaleźć można w linku TUTAJ

Tagi