W Niemczech kurczy się rynek aut elektrycznych
W maju zarejestrowano na rynku niemieckim niecałe 30 tys. nowych samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Uzyskany rezultat jest aż o 30% niższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Jak wynika z raportu KBA, miesięczne rejestracje nowych samochodów elektrycznych wyniosły za naszą zachodnią granicą 29 708 egzemplarzy (-30,6%). Oznacza to, że udział segmentu „elektryków” w całym rynku wynosi około 12,6%. Dla porównania, najchętniej wybieranym przez niemieckich klientów rodzajem napędu pozostają modele benzynowe, które stanowią aż 37,9% całego obrotu.
Tymczasem rynek diesli odnotował w maju wynik rzędu 44 893 rejestracji (+3,2%), co przełożyło się na udział sięgający 19%. Natomiast auta z napędem hybrydowym zyskały uznanie 71 451 nowych klientów, co stanowi 30,2% całego rynku. We wspomnianej grupie plasują się hybrydy Plug-in w liczbie 14 038 egzemplarzy (udział 5,9%).
Najchętniej wybieranym „elektrykiem” na rynku niemieckim został w maju Volkswagen ID 3 (2383 rejestracje), podczas gdy wśród wtyczkowozów pierwsze miejsce należy do Volvo XC60 (1024 auta).