Volvo S60 T8 Polestar Engineered - sedan niemal wyścigowy

Testy i prezentacje
9 Lip '24
Piotr Mieszkowski
Źródło: IBRM Samar

Model S60 jest na rynku obecny już blisko ćwierć wieku. Sprawdziliśmy, co potrafi ten elegancki sedan w wersji Polestar Engineered z 455-konną hybrydą typu plug-in.

Volvo S60 to sedan zaliczany do segmentu D premium, produkowany od 2000 roku. Trzecia generacja modelu zadebiutowała w 2018 roku. W czasach mody na SUV-y i elektromobilność nie wiadomo, czy model S60 będzie miał następcę. Jeśli jednak ktoś lubi sedany oraz dużą moc, jest jeszcze czas na zamówienie Volvo S60 w usportowionej wersji wyposażenia Polestar Engineered T8.

Źródło: IBRM Samar
Źródło: IBRM Samar

Volvo S60 – silniki, moc

Szwedzko-chiński sedan oferowany jest wyłącznie z napędami zelektryfikowanymi. Podstawowym napędem jest silnik benzynowy 2.0 B5 o mocy 250 koni mechanicznych, z układem miękkiej hybrydy. Jeśli to dla kogoś zbyt mało, może zdecydować się na hybrydę typu plug-in (PHEV) 2.0 T8 Twin Engine o mocy 455 KM.

Źródło: IBRM Samar

Volvo S60 – wymiary, funkcjonalność

Model S60 ma 4761 mm długości, 1850 mm szerokości i 1431 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2872 mm, a prześwit ma 142 mm. Masa własna Volvo S60 T8 to blisko 2 tony. Standardowa pojemność bagażnika wersji PHEV wynosi 390 litrów, a w odmianie MHEV 442 litry.

Źródło: IBRM Samar

Volvo S60 T8 Polestar Engineered – wrażenia z jazdy

Volvo S60 T8 Polestar Engineered trochę wymyka się schematom. Wiadomo bowiem, że sedan segmentu D premium, to auto z zasady luksusowe. Odmiana Polestar Engineered dostała jednak solidną domieszkę sportowego charakteru za sprawą licznych detali stylistycznych. Do tego dochodzi piekielnie mocny napęd hybrydowy, który za sprawą 455 koni mechanicznych i napędu na wszystkie koła zmienia to auto niemal w sportowy bolid.

Źródło: IBRM Samar

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi jedynie 6,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 180 km/h. Średnie spalanie przy umiarkowanych prędkościach według WLTP wynosi 7 l/100 km. Według naszych obserwacji w cyklu mieszanym auto potrzebowało średnio ok. 10,5 l/100 km, co w 455-konnej hybrydzie typu PHEV można uznać za i tak niezły wynik.

Obejrzyj więcej galerii 360 stopni w naszej aplikacji CarShow360.net

Volvo S60 – cena

Żeby stać się właścicielem Volvo S60, choćby w podstawowej wersji 2.0 B5 Mild Hybrid 250 KM z napędem AWD i wyposażeniem Plus Dark, trzeba dysponować kwotą co najmniej 247 900 zł, a w topowej Ultimate Dark 276 900 zł. Flagowy wariant, czyli Volvo S60 T8 455 KM (PHEV) Polestar Engineered e-AWD kosztuje 359 900 zł.

Volvo S60 T8 Polestar Engineered – podsumowanie

Volvo S60 T8 Polestar Engineered to dość niepozorne auto, jednak to prawdziwy wilk w owczej skórze, potrafiący dostarczyć wielu sportowych emocji, nie tracąc przy tym swego luksusowego charakteru. Alternatywą dla niego mogą być odpowiednio mocne wersje taki modeli, jak Audi A5, BMW Serii 3, czy Mercedes Klasy C.

Źródło: IBRM Samar

Opisywany model w flagowej wersji ma wiele atutów. Ma jednak także ogromny minus w postaci wysokiej ceny, co w połączeniu z niemodnym już dziś nadwoziem typu sedan, stawia go trudnej sytuacji, by mógł osiągnąć sukces sprzedażowy. To auto dla konesera marki Volvo, które w przyszłości może stać się poszukiwanym youngtimerem z uwagi na niewielką podaż.

Konfigurator Volvo S60 znajdziesz w AutoKatalog.pl.

zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała

Szczegółowa ocena auta: Volvo S60 III

Osiągi i ekonomia
10/10
Przestrzenność wnętrza
8/10
Komfort podróżowania
10/10
Wyposażenie
10/10
Cena
6/10
Własności jezdne
9/10

Tagi