Volvo pokazało nowe S90. Co z premierą w Polsce?
Szwedzka marka premium zaprezentowała gruntownie odświeżoną wersję limuzyny Volvo S90. Pierwszym rynkiem, gdzie auto trafi do sprzedaży, będą Chiny. Centrala zapowiedziała pojawienie się wariantów silnikowych z technologią mikrohybrydową oraz hybryd Plug-in.
Nowe Volvo S90 wyróżnia się wyostrzoną grafiką przednich świateł, innym wykończeniem atrapy chłodnicy oraz przeprojektowanym układem wlotu powietrza pod zderzakiem. Niedawno podobne modyfikacje przeszło Volvo XC90. Dzięki liftingowi „dziewięćdziesiątka” otrzymała ponadto najnowszy interfejs ekranu dotykowego o przekątnej 11,2 cala i zmieniony rysunek deski rozdzielczej.
Wiarygodne źródła twierdzą jednak, że ulepszone S90 nie trafi na polski rynek. W segmencie dużych sedanów skandynawską markę reprezentować będzie elektryczne Volvo ES90 w cenie bazowej od 343 900 złotych. Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, w pierwszym kwartale zarejestrowano w Polsce łącznie 33 875 nowych samochodów osobowych z górnej półki. Najwięcej klientów wybrało ofertę markę Audi. Volvo zajmuje w cytowanym rankingu czwarte miejsce z dorobkiem ponad pięciu tysięcy aut. Co ciekawe jednak, do końca drugiej dekady kwietnia Szwedzi sprzedali już ponad 1,5 tys. pojazdów, co może być zapowiedzią przetasowań w segmencie premium.