Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Citroen Berlingo także z napędem elektrycznym

Nowości
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
24 Lut '21
Citroen Berlingo także z napędem elektrycznymŹródło: Citroen

Elektryczna odmiana Berlingo ma zasięg do 280 km według cyklu WLTP.

Silnik elektryczny e-Berlingo steruje napędem samochodu w zależności od wybranego trybu jazdy i warunków drogowych. Moc, wynosząca 136 KM, pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 135 km/h. Poszczególne tryby jazdy można wybierać za pomocą selektora współpracującego z przełącznikiem e-Toggle. Tryb Normal – 80 kW/210 Nm – zapewnia kompromis między zasięgiem a osiągami. Jazda w trybie Eco – 60 kW/180 Nm – optymalizuje zużycie energii poprzez ograniczenie ogrzewania i klimatyzacji (bez ich wyłączenia) oraz zmniejszenie momentu obrotowego i mocy silnika. Ostatni z trybów - Power – 100 kW/260 Nm – zapewnia wysokie osiągi samochodu przy maksymalnym obciążeniu silnika.

Źrodło: Citroen

Zależnie od stylu jazdy, litowo-jonowy akumulator trakcyjny e-Berlingo o pojemności 50 kWh umożliwia pokonywanie dystansu do 280 km. Układ przeniesienia napędu umożliwia odzyskiwanie energii w fazach zwalniania i hamowania, co optymalizuje zasięg samochodu. W celu maksymalnego odzysku energii wystarczy wcisnąć przycisk B umieszczony na środkowej konsoli.

Źrodło: Citroen

Akumulator trakcyjny, dzięki jego umieszczeniu pod siedzeniami i podłogą strefy ładunkowej, nie zmniejsza przestronności wnętrza. Gromadzi i dostarcza energię niezbędną do działania silnika elektrycznego, ogrzewania i klimatyzacji. O poziomie jego naładowania informuje wskaźnik procentowy oraz towarzysząca mu świetlna skala na ekranie zespołu zegarów.

Akumulator ma gwarancję zachowania przynajmniej 70 proc. pojemności przez 8 lat lub 160 tys. km. Certyfikat pojemności jest wydawany po upływie 1 roku lub po 20 tys. km przebiegu, następnie po każdym przeglądzie, co 2 lata lub co 40 tys. km.

Źrodło: Citroen

Zwykłe gniazdo typu Green'up pozwala w znacznym stopniu doładować akumulator. Istnieją trzy możliwości ładowania.Pierwsza opcja, to ładowanie z gniazda domowego, wymagające użycia przewodu trybu 2 (dostarczanego w standardzie we Francji) do użytku domowego, w miejscu pracy lub na parkingu. Ten tryb ładowania jest kompatybilny ze standardowym gniazdem 8 A i ze wzmocnionym gniazdem 16 A (moduł + gniazdo Green'Up), pozwalającym skrócić o połowę czas ładowania i naładować akumulator w 100% w czasie poniżej 15 godzin.

Źrodło: Citroen

Można też zastosować ładowanie przyspieszone z prywatnego lub publicznego punktu ładowania, wymagające zainstalowania terminala przyspieszonego ładowania WallBox o mocy od 3,7 do 22 kW oraz przewodu trybu 3 (dostępnego w opcji). Czas ładowania od 0 do 100 proc. wynosi w tym przypadku 7,5 godziny (z terminala WallBox 7,4 kW) lub 5 godzin (z terminala WallBox 11 kW prądu trójfazowego).

Źrodło: Citroen

Ostatnia możliwość, to superszybkie ładowanie akumulatora z terminala publicznego o mocy do 100 kW za pomocą kabla typu 4 zintegrowanego z ładowarką. Pozwala naładować akumulator 50 kWh do 80 proc. pojemności w 30 minut.

Źrodło: Citroen
Podziel się ze znajomymi