Fiesta ST Edition już dostępna w salonach
200-konny hot-hatch dostępny jest już od 119 700 złotych.
Regulowany system gwintowanego zawieszenia ma dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny, wykończone w niebieskim kolorze Ford Performance Blue. Prześwit obniżono o 15 mm z przodu i o 10 mm z tyłu, zapewniając kierowcy możliwość regulacji tłumienia dobicia (opór ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze) oraz odbicia (prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę).
Reakcje samochodu i dynamikę jazdy dodatkowo poprawiono dzięki zastosowaniu oferowanych seryjnie, formowanych ciśnieniowo obręczy kół (Flow Forming). Dostępny jest też opcjonalny mechanizm różnicowy Quaife o ograniczonym poślizgu, który współpracuje z technologią kontroli wektorowania momentu obrotowego (Torque Vectoring Control).
Fiesta FT Edition ma tryby jazdy: Normal, Sport i Track, przy czym ustawienie Sport można aktywować bezpośrednio przyciskiem na kierownicy. Dostępna jest również kontrola startu. Napęd zapewnia autu benzynowy silnik 1.5 EcoBoost, który rozwija moc 200 KM oraz 290 Nm momentu obrotowego od 1600 do 4000 obr/min. Według danych fabrycznych, hot-hatch przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie około 6,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 230 km/h.
Od strony stylistycznej samochód zwraca uwagę lakierem w kolorze Azura Blue oraz ciemnym wykończeniem tylnego dyfuzora i spojlera dachowego. W kabinie znajdziemy m.in. elementy ozdobne o powierzchniach z efektem włókna węglowego, niebieskie szwy oraz podgrzewane fotele Recaro z regulacją podparcia lędźwiowego.
W ramach oferty na rok modelowy 2021, nowy Ford Fiesta ST Edition kosztuje od 119 700 złotych. Samochód oferowany jest wyłącznie z nadwoziem trzydrzwiowym.
Szczegóły cennik, dane techniczne oraz aktualna oferta dostępne są w naszym konfiguratorze.