Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743462610619 3.0.14

Flagowy SUV Skody przeszedł modernizację

Nowości
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
13 Kwi '21
Flagowy SUV Skody przeszedł modernizacjęŹródło: Skoda

Pięć lat obecności na rynku to w dzisiejszej motoryzacji niemal wieczność. Nie dziwne więc, że czeski producent postanowił odświeżyć swój bestseller, jakim jest model Kodiaq. W polskich salonach pojawi się latem br.

Kodiaq, to największy SUV w gamie Skody. Auto weszło do produkcji w 2016 roku i jest spokrewniony technicznie z Volkswagenem Tiguanem oraz Seatem Tarraco. Podobnie jak bliźniacze samochody, Skoda Kodiaq zbudowana została na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform. Nazwa modelu pochodzi od niedźwiedzia kodiackiego, zamieszkującego wyspę Kodiaq, położoną w pobliżu Alaski. Pierwotnie producent brał pod uwagę takie określenia, jak Polar bądź Snowman. Kodiaq przyjął się jednak dobrze na rynku, podobnie jak samo, bardzo udane auto.

Źrodło: Skoda

Zmiany stylistyczne

Po faceliftingu Skoda Kodiaq nabrała bardziej wyrazistego stylu, co przejawia się nowymi, matrycowymi reflektorami przednimi LED, chromowanym grillem oraz kształtem maski. Zderzak przedni otrzymał duże wloty powietrza i boczne spojlery w celu poprawy aerodynamiki. Zmienił się także kształt tylnych lamp, zaś pod pokrywą bagażnika przechodzi pas zakończony po obu stronach światłami. Uroku i charakteru dodaje autu także duży spojler nad szybą tylną.

Źrodło: Skoda

Poprawione wnętrze

Wewnątrz zmodernizowanej Skody Kodiaq znalazła się zapożyczona z Octavii kierownica dwuramienna, bądź trójramienna w odmianach RS i Sportline. Zmieniono także fotele przednie, które opcjonalnie mogą mieć funkcję masażu oraz być podgrzewane i wentylowane. Jakość materiałów wykończeniowych według producenta poprawiła się. Odmiana RS zyskała sportowe fotel z czerwonym przeszyciem oraz zintegrowanymi zagłówkami.

Kierowca ma spore pokrętła do obsługi urządzeń pokładowych, a także ekran dotykowy o przekątnej od 8 do 9,2 cala. Wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala służy do odczytów najważniejszych wskazań. Melomanów ucieszy sprzęt grający marki Canton, który ma teraz 10 głośników. Na uwagę zasługuje system Crew Protect Assist o rozszerzonym działaniu, który ma zapobiegać uderzeniu w tył pojazdu.

Źrodło: Skoda

Zmiany w gamie silników

Skoda Kodiaq oferowana będzie z trzema do wyboru silnikami benzynowymi oraz dwoma jednostkami wysokoprężnymi. Gamę otwiera benzynowy motor 1.5 TSI o mocy 150 KM, z systemem ACT, który wyłącza dwa cylindry, kiedy silnik pracuje z mniejszym obciążeniem. Tylko w tym, podstawowym silniku oferowana jest przekładnia manualna sześciostopniowa, zaś automat DSG pozostaje w opcji. Pozostałe silniki benzynowe TSI mają pojemność dwóch litrów i moce 190 KM oraz 245 KM.

Źrodło: Skoda

Diesle to jednostki o pojemności dwóch litrów i mocach 150 KM oraz 200 KM. Słabszy z nich, podobnie jak bazowy silnik benzynowy, napędza przednią oś, zaś napęd 4x4 dostępny jest jako opcja. 200-konny diesel ma napęd na obie osie montowany seryjnie.

Usportowiona odmiana RS dotychczas napędzana była dieslem podwójnie doładowanym, o mocy 240 KM. Teraz Kodiaq RS otrzymał benzynowy silnik 2.0 TSI EVO 245 KM, który stosowany jest np. w najmocniejszych wersjach Volkswagena Golfa i dysponuje momentem obrotowym 370 Nm.

Pozycja w segmencie

Jak informuje czeski producent, od premiery w 2016 roku wyprodukowano 600 tys. sztuk Kodiaqów. Największy SUV Skody, opcjonalnie dostępny z siedmioma miejscami, sprzedawany jest na 60 rynkach. Konkurenci rynkowi, to spokrewnione z nim: Seat Tarraco i Volkswagen Tiguan Allspace, a także Kia Sorento, Alfa Romeo Stelvio, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Peugeot 5008 oraz Renault Koleos.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Na polskim rynku pozycja Kodiaqa nie jest mocna i w dodatku słabnie. Według danych IBRM Samar w 2019 roku udział modelu w sprzedaży Skody wyniósł 7,88 proc., by w 2020 roku spaść do poziomu 6,64 proc. W 2019 roku zarejestrowano w Polsce 5411 egzemplarzy, zaś w 2020 roku 3740 sztuk, co stanowi spadek o 30,88 proc. To dużo, a Kodiaq przegrywa z mniejszymi SUV-ami Skody oraz modelami Fabia, Octavia i Superb. Może tę nienajlepszą passę poprawi ostatnia modernizacja. Oferty sprzedaży Skody Kodiaq znajdziecie w Autokatalog.pl.

Podziel się ze znajomymi