Nowy Opel Mokka GSE Rally już jest. Kiedy wersja cywilna?
Mokka GSE Rally to pierwszy pojazd opracowany zgodnie z nowymi przepisami FIA eRally5. Samochód zwraca uwagę wyrazistą kolorystyką nadwozia oraz specjalnymi felgami. Rajdowy debiut wyznaczono podczas ELE Rally w Eindhoven już 23-24 maja.
Opel Mokka GSE Rally otrzymał układ napędowy o mocy 207 kW, co w przeliczeniu daje wartość 280 koni mechanicznych, natomiast moment obrotowy osiąga maksymalnie 345 niutonometrów. Wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz wyścigowa przekładnia, wzmocnione półosie napędowe i piasty kół gwarantują solidną bazę. Zawieszenie Bilstein zawiera wzmocnione kolumny McPhersona i przeguby uniball na przedniej osi, zaś oś tylna otrzymała zmodyfikowane sprężyny i amortyzatory.
W oplowskiej rajdówce próżno szukać systemów wspomagających jak ABS, ESP czy kontroli trakcji. Dzięki wiedzy zdobytej po startach z Corsą Rally Electric oprogramowanie sterujące silnikiem i zarządzaniem baterią dostrojono pod kątem wydajności i prowadzenia pod dużym obciążeniem. Akumulator o pojemności 54 kWh odpowiada natomiast wersji seryjnej. Warto dodać, że niedługo światło dzienne ujrzy pierwszy model cywilny z serii Opel GSE.