Elantra N: debiut sportowego sedana

Nowości
15 Lip '21
Agnieszka Gała
Źródło: Hyundai

Hyundai zaprezentował model, łączący funkcjonalność ze sportowym zacięciem.

Koreański producent powiększył sportową rodzinę o wyczynowy model, który przypadnie do gustu entuzjastom wysokowydajnych silników. Nadwozie sedan, nieco zapomniane i wyparte przez SUV-y i kombi, z pewnością będzie stanowiło wyróżnik na drogach.

Źródło: Hyundai

Hyundaia Elantra N wyposażono w 2,0-litrowy benzynowy silnik o mocy 280 KM, pozwalający na przyspieszenie od 0-100 km/h w zaledwie 5,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Po raz pierwszy w nowym modelu zastosowano technologię z samochodów rajdowych WRC. Zintegrowanie wału napędowego, piasty koła i łożyska, umożliwiło redukcję masy pojazdy oraz zwiększenie jego mocy. Tarcze hamulcowe o średnicy 360 mm zostały wykonane z materiału o wysokim współczynniku tarcia, a wydajność chłodzenia została zwiększona dzięki wprowadzeniu zmian w konstrukcji. Sztywność zawieszenia wzmocniono, wykorzystując czteropunktowe pierścienie amortyzatorów i sztywne tylne drążki.

Źródło: Hyundai

Sportowe akcenty są widoczne z zewnątrz auta, od linii nadwozia, zakończonego spoilerem, aż po kubełkowe siedzenia wykończone w stylu N. Wirtualny dźwięk N Sound Equalizer imituje pracę silnika samochodów wyścigowych TCR. Dźwięki mogą być dostosowane do preferencji użytkownika. Zredukowano również dudnienie na biegu jałowym, zachowując charakterystyczny dźwięk wydechu sportowego Hyundaia.

Źródło: Hyundai

System informacyjno-rozrywkowy Elantry N zawiera interfejs graficzny dla linii N. Informacje niezbędne do wyczynowej jazdy takie jak: temperatura oleju, płynu chłodzącego, moment obrotowy oraz ciśnienie turbodoładowania w przejrzysty sposób wyświetlane są na zestawie wskaźników. Dodatkowo pojazd wyposażono w licznik okrążeń oraz czas niezbędny do pokonania okrążenia na torze wyścigowym „N Track Map”. Lokalizacja kierowcy oraz ruch na torze rejestrowany jest w czasie rzeczywistym.

Ponadto, klienci korzystający z modeli N o wysokich osiągach będą mogli cieszyć się jazdą po torze wyścigowym tak, jakby była grą. Dla każdego toru w Korei zastosowana specjalny system rankingowy, który umożliwia porównywanie rekordów.

Tagi