Jeep Wrangler jako hybryda plug-in

Nowości
28 Maj '21
Piotr Mieszkowski
Źródło: Jeep

Amerykańska marka Jeep zaprezentowała Wranglera 4xe, czyli odmianę z napędem hybrydowym typu PHEV. Oferowany w wersjach Sahara, Rubicon i 80th Anniversary, Wrangler 4xe będzie dostępny w salonach od czerwca br.

Jeep sukcesywnie elektryfikuje swej gamy modelowej. Do Compassa 4xe oraz Renegade 4xe dołączył właśnie Wrangler 4xe, także - jak dwaj mniejsi bracia - wyposażony w napęd hybrydowy.

Źródło: Jeep

Wrangler 4xe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i dostarcza 380 KM maksymalnej łącznej mocy oraz 637 Nm momentu obrotowego. Ponadto, zaawansowany hybrydowy układ napędowy plug-in zapewnia zasięg do 50 km i zerową emisję w trybie całkowicie elektrycznym (w cyklu miejskim WLTP), dzięki czemu model nadaje się do codziennego użytkowania. Czas ładowania akumulatora wynosi niecałe 3 godziny, korzystając z opcji planowania a, dzięki funkcji Max Regen, można zwiększyć naładowanie akumulatora podczas hamowania rekuperacyjnego (funkcja wolnego biegu).

Wrangler 4xe plug-in hybrid jest wyposażony w dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów wysokonapięciowych oraz czterocylindrowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite. Technologia 4xe oferuje napęd na cztery koła w trybie czysto elektrycznym. Wszystko to przy zachowaniu właściwości terenowych podkreślonych emblematem „Trail Rated” Wranglera, które - w zależności od wyposażenia - obejmują dwa zaawansowane systemy napędu 4x4 typu full time aktywowane na żądanie Selec-Trac lub Rock Trac, osie Dana nowej generacji, elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok oraz elektroniczne rozłączany przedni stabilizator.

Źródło: Jeep

Zużycie paliwa wynosi około 3,5 litra/100 km w trybie hybrydowym, a emisja CO2 jest niższa o prawie 70 proc w porównaniu z wersją benzynową (zgodnie z cyklem WLTP). Ładowanie nowego Jeepa Wranglera 4xe jest łatwe i można to robić dzięki specjalnym rozwiązaniom na publicznych stacjach i w domu za pomocą stacji easyWallbox, zapewniającej pełne ładowanie w mniej niż 3 godziny przy 7,4 kWh, oferowanej przez Free2Move eSolutions (joint venture Stellantis, zawartej poprzez swoją spółkę zależną FCA Italy SpA i Engine EPS) oraz Mopar.

Hybrydowy Jeep Wrangler 4xe plug-in jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia: Sahara 4xe, Rubicon 4xe i ekskluzywna seria specjalna „80th Anniversary 4xe”, z dwoma systemami napędu 4x4 i specjalnymi 17 i 18-calowymi felgami aluminiowymi. Zgodnie z oczekiwaniami w zakresie personalizacji Wranglera, dostępnych jest dziesięć kolorów nadwozia: czarny, biały Bright White, czerwony Firecracker Red, szary Granite Crystal Metallic, żółty Hella Yella, srebrny Billet Silver Metallic, szary Sting-Gray i, po raz pierwszy w gamie, nowe lakiery niebieski Hydro Blue, bordowy Snazzberry i zielony Sarge Green. Wszystkie opcje kolorystyczne można łączyć z różnymi dostępnymi konfiguracjami dachu: miękkim, twardym, elektrycznym dachem power soft top i zestawem dachów, zapewniając niezrównane wrażenia z jazdy pod gołym niebem w typowym stylu Wranglera.

Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje system multimedialny Uconnect NAV z 8,4-calowym ekranem dotykowym, integrację smartfona poprzez aplikacje Apple CarPlay i Android Auto i usługi Uconnect, zapewniające w samochodzie łączność ze światem (m.in. monitorowanie przy użyciu smartfona parametrów samochodu za pośrednictwem aplikacji MY Uconnect) oraz specjalny dla modeli 4xe 7-calowy wyświetlacz TFT z informacjami o poziomie naładowania akumulatora i zasięgu (w trybie elektrycznym i hybrydowym) i 9-głośnikowy system audio Alpine z subwooferem 552W.

Tagi