Suzuki GSX-S1000: z toru na ulice

Testy i prezentacje
16 Lut '22
Agnieszka Gała
Źródło: IBRM Samar

Japoński producent zaprezentował najnowszą wersję modelu GSX-S 1000 o futurystycznym wyglądzie i sportowych osiągach.

Pierwszy model GSX-S1000 zaprezentowano w 2015 roku i był to miejski motocykl pozbawiony owiewek, jednak z wyścigowym sercem. Od tego czasu niewiele się zmieniło. Nowy wersja naked-a Suzuki zyskała nowoczesny wygląd oraz silnik o charakterystyce rodem z mistrzostw superbike i endurance.

Źródło: IBRM Samar

Suzuki GSX-S 1000 - Futurystyczny wygląd

Zwarta i muskularna sylwetka z mocno zarysowanym liniami zewnętrznymi, nadaje motocyklowi zadziornego wyglądu. Przedni pionowy reflektor, inspirowany był wyglądem myśliwców. Oświetlenie zostało w pełni wykonane w technologii Led. Wygląd zewnętrzny został urozmaicony dodatkami przypominającymi karbon, które umieszczono po obu stronach pojazdu. Węższy tył, nadaje całej sylwetce niepozornego wyglądu.

Źródło: IBRM Samar

Kierownica zyskała dodatkowe 23 mm oraz lepszy kąt pochylenia, dzięki czemu pozycja za kierownicą jest bardziej wyprostowana i wygodniejsza. Ponadto nowy kształt wyprofilowanego siedziska umieszczonego na wysokości 810 mm zapewnia lepszą stabilność podczas postoju. Sportowego szyku nadają sześcio-szprychowe odlewane aluminiowe koła z przednimi zaciskami Brembo oraz wydech Akropovic.

Źródło: IBRM Samar

Do wyboru są trzy dostępne kolorystyki: flagowy niebieski kolor Suzuki, błyszcząca czerń oraz matowa szarość.

Suzuki GSX-S 1000 - silnik

Silnik GSX-S 1000 to czterocylindrowy, rzędowy silnik, chłodzony cieczą o pojemności 999 cm3. Maksymalna moc motocykla wynosi 152 KM przy 11 000 obr/min, moment obrotowy 106 Nm przy 9 605 obr./min. Masa całkowita to 214 kg. Udoskonalony silnik zapewnia optymalne osiągi w dolnych i średnich zakresach użycia mocy. Podwójna aluminiowa rama o sztywnej konstrukcji zapewnia dobrą przyczepność na drodze. Regulowany, odwrócony przedni widelec Kayaba o średnicy goleni 43 mm oraz regulowane, tylne zawieszenie zapewniają sportową, a zarazem wygodną jazdę. Aluminiowy wahacz podobnie jak silnik pochodzą z modelu GSX-R1000. Poprawiony układ wydechowy z nowym kolektorem spełnia normy emisji spalin Euro 5.

Źródło: IBRM Samar

Wrażenia z jazdy

Przy pierwszym zetknięciu z pojazdem odnosimy wrażenie, że motocykl jest muskularny i ociężały, nic bardziej mylnego. Odpalenie silnika budzi 150- konną moc, którą przejawia się barytonowym dźwiękiem wydobywającym się z tłumika. Do wyboru mamy trzy tryby jazdy: A, B, C. Pierwszy tryb pozwala oswoić się z maszyną, pośredni gwarantuje komfortową jazdę oraz płynną pracę silnika nawet na niskich obrotach przy miejskiej jeździe.

Źródło: IBRM Samar

Ostatni tryb przeznaczony jest zdecydowanie dla wprawionych motocyklistów, którzy potrafią cieszyć się sportową jazdą, gdyż porywczości nie możemy mu odmówić. GSX-S1000 prowadzi się dobrze, zwarta sylwetka oraz duża moc pozwalają dynamicznie poruszać się w mieście oraz cieszyć się szybką jazdą w trasie. Należy jednak pamiętać, że podczas ruszania przy nieumiejętnym operowaniu manetką możemy odczuć porywczość motocykla, który rusza niczym rumak z kopyta. Drugi bieg wprowadza już więcej stabilności i płynności. Jak na naked-a przystało, przy wyprostowanej pozycji i braku przedniej szyby, pęd powietrza w czasie szybkiej jazdy jest odczuwalny, a na dłuższych dystansach może być męczący.

Źródło: IBRM Samar

Suzuki GSX-S 1000 2022 - cena

Ceny Suzuki GSX-S 1000 z rocznika modelowego zaczynaja się od 57 900 zł. Model dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych: granatowej, szarej i czarnej. Oferta producenta zawiera również oryginalne akcesoria do personalizacji motocykla.

Podsumowanie

Najnowsza wersja modelu Suzuki GSX-S1000 potrafi dać dużo frajdy podczas codziennej jazdy. Moc i dźwięk silnika powodują uśmiech na twarzy. Duża masa całkowita może na początku budzić strach, szczególnie dla osób, które wcześniej miały jedynie do czynienia z lżejszymi maszynami. Waga jest odczuwalna głównie przy stawianiu i zestawianiu motocykla z nóżki, czyli w sytuacjach kiedy pojazd musimy powoli lekko pochylić lub wyprostować pozycję przygotowując do jazdy. Siedzisko umieszczone na optymalnej wysokości 810 mm pozwoli cieszyć się podróżą nawet osobom o niskim wzroście. Model przeznaczony jest dla doświadczonych użytkowników, którzy w pełni będą mogli wykorzystać potencjał najnowszego GSX-S1000. 


Tagi