Suzuki GSX S-125 na dobry początek
Najmniejszy motocykl marki Suzuki, stworzony na bazie modelu GSX-R 125, stanowi idealną alternatywę do jazdy po mieście dla początkujących motocyklistów.
Modele oznaczone GSX-R cieszą się popularnością od ponad 30 lat. Pod okiem inżynierów japońskiej marki powstają egzemplarze, które charakteryzuje zwinność, najmniejsza w swojej klasie masa oraz sportowy design. Suzuki GSX S-125 powstał w nawiązaniu do poprzedniego modelu GSX-R 125 i jest najmniejszym jednośladem w rodzinie Suzuki.
Kompaktowy naked
Naked, czyli jednoślad pozbawiony bocznych owiewek z pewnością przypadnie do gustu początkującym motocyklistom. Cechą charakterystyczną GSX-S125 są kompaktowe wymiary: długość 2020 mm, szerokość 745 mm oraz mała masa własna wynosząca 133 kg. Siedzenie pojazdu znajduje się na wysokości 785 mm. Przedni reflektor wzorowany na sportowych wersjach o wyższych osiągach wykonany został w diodowej technologii LED. Dzielone dla kierowcy i pasażera siedzisko nadaje pojazdowi sportowego wyglądu. Cyfrowy wyświetlacz pokazuje najważniejsze, a zarazem niezbędne informacje: prędkość, wybrany bieg, obroty silnika, poziom paliwa, przejechany dystans oraz czas.
Tuż obok wyświetlacza, znajdziemy czytelne i zrozumiałe kontrolki od kierunkowskazów przez rodzaj świateł, wybrany bieg aż po kontrolki ostrzegawcze typu ABS, temperaturę oraz check engine.
Motocykl dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych z dominującym niebieskim Metallic Triton Blue lub szaro czarnym i czerwonym akcentami Metallic Mat Fibroin Gray / Solid Black 50% Gloss.
Wystarczająca moc
W niewielkich gabarytach drzemie 4-suwowy, 1-cylindrowy chłodzony cieczą silnik o pojemności 124, 4 cm3, który zapewnia moc 15 KM. Zastosowany w "125" układ wytrysku paliwa, zapewnia optymalne prowadzenie oraz oszczędność paliwa. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 2,1 l. na 100 km. Sportowy układ wydechowy z końcowym tłumikiem z dwoma otworami mimo małej mocy zapewnia nie najgorsze brzmienie silnika. Bezpieczną drogę hamowania oraz sportowego wyglądu nadają tarcze hamulcowe o profilowanej krawędzi. Dodatkowo system ABS uchroni kierowcę przed niekontrolowanym wpadnięciem w poślizg.
Pierwsza jazda
Suzuki GSX S-125 radzi sobie bez zarzutu w mieście, zwinnie przemierzając wąskie przestrzenie między samochodami. Początkujący motocykliści będą czuć się komfortowo i swobodnie dzięki kompaktowym wymiarom i niedużej wadze "125-ki". Wyżsi użytkownicy będą odczuwać dyskomfort powodu nisko położonego siedziska i małych wymiarów pojazdu. Niestety poza miastem odczujemy też brak mocy silnika. Długie, proste odcinki przemierzymy z prędkością nieco większą niż 125 km/h i będzie to prędkość maksymalna. Najmniejszy z motocykli Suzuki GSX-S125 jest idealną alternatywą dla początkujących. Minimalne uprawnienia niezbędne do prowadzenia "125" to prawo jazdy kategorii A1 lub B (po 3 latach od zdobycia).
Cena podstawowej wersji Suzuki GSX-S125 wynosi 16 900 złotych.