Subaru, EyeSight i 5 milionów samochodów

Ciekawostki
20 Wrz '22
Rafał Żaglewski
Źródło: Subaru

Na świecie sprzedano łącznie już pięć milionów samochodów marki Subaru, wyposażonych w system wspomagania kierowcy EyeSight. Wynik ten został osiągnięty po 14 latach od momentu wprowadzenia nowej technologii na rynku japońskim.

EyeSight działa jak „druga para oczu”, która obserwuje ruch uliczny korzystając z dwóch kamer. Na podstawie obrazów przesyłanych z tych urządzeń komputer potrafi rozpoznać nie tylko samochody, lecz również wykryć obecność motocyklistów, rowerzystów lub pieszych. W przypadku realnego zagrożenia na drodze system ostrzeże kierowcę o grożącym niebezpieczeństwie, a w razie potrzeby automatycznie rozpocznie manewr hamowania, co ma pomóc uniknąć kolizji. Co ciekawe, pojazdy wyposażone w technologię EyeSight stanowią obecnie 91% globalnej sprzedaży Subaru.

Według analiz przeprowadzonych w oparciu o dane japońskiej organizacji ITARDA, wskaźnik wypadków z udziałem pojazdów wyposażonych w układ EyeSight wynosi w Kraju Kwitnącej Wiśni zaledwie 0,06%. Natomiast badania amerykańskiego IIHS potwierdziły, że system redukuje liczbę kolizji polegających na najechaniu na samochód poprzedzający nawet o 85%. Najnowsze, wrześniowe wyniki crash-testów według standardów Euro NCAP znaleźć można TUTAJ

Tagi