Nissan Juke Hybrid 2022: nowa wersja napędowa

Nowości
3 Cze '22
Rafał Żaglewski
Źródło: Nissan

Do 2023 roku japońska marka zamierza poddać elektryfikacji wszystkie swoje modele samochodów. Dotyczy to również miejskiego crossovera Nissan Juke, który wkrótce wejdzie do sprzedaży w wersji z hybrydowym zespołem napędowym.

Układ napędowy, jaki zastosowano w nowej wersji Juke’a, to połączenie silnika spalinowego 1.6/94 KM (148 Nm momentu obrotowego), jednostki elektrycznej 49 KM (205 Nm), 15-kilowatowego prądnico-rozrusznika, falownika oraz chłodzonego cieczą akumulatora o pojemności 1,2 kWh. Jak wynika ze wstępnych danych fabrycznych, hybryda zapewnia oszczędności z zużyciu paliwa dochodzące do 40% w cyklu miejskim oraz do 20% w cyklu mieszanym (spalanie na poziomie około 5,2 l/100 km). Auto wyposażono w funkcję e-Pedal, dzięki której sterowanie przyspieszeniem oraz hamowaniem odbywa się za pomocą pedału gazu.

Źródło: Nissan
Na pierwszym biegu Nissan Juke Hybrid korzysta tylko z napędu elektrycznego

Konieczność zamontowania akumulatora 1,2 kWh oznacza, że bagażnik japońskiej hybrydy oferuje standardowo 354 litry pojemności, czyli o 68 litrów mniej niż klasyczna wersja spalinowa. Po złożeniu tylnej kanapy podana wartość rośnie do 1237 litrów.

Wizualnie wariant Nissan Juke Hybrid wyróżnia się czarną listwą biegnącą wzdłuż krawędzi pokrywy silnika i osłoną chłodnicy o strukturze siatkowej. Ponadto zmieniono kształt spojlera nad klapą bagażnika, zamontowano dodatkową osłonę pod tylną osią i dodano m.in. dwukolorowe obręcze aluminiowe o średnicy 17 oraz 19 cali.

Z zapowiedzi Nissana jasno wynika, że do 2023 roku japońska marka zamierza poddać elektryfikacji wszystkie swoje modele samochodów. 

Tagi