Toyota GR Corolla 2022. Europejczycy nie będą zadowoleni!
Dysponująca 304-konnym układem napędowym GR Corolla trafi do sprzedaży najpierw w Japonii, co stanie się w drugiej połowie bieżącego roku. Z zapowiedzi centrali jasno wynika, że hot-hatch nie będzie dostępny w Europie. Przynajmniej oficjalnie...
Produkcyjna wersja modelu GR Corolla otrzymała napęd na cztery koła oraz mocniejszą, 304-konną wersję 1,6-litrowego, rzędowego, trzycylindrowego silnika turbo z intercoolerem, znanego z kieszonkowego hot-hatcha, jakim jest GR Yaris. Tłumik z zaworem i potrójnym wydechem zmniejsza zarówno ciśnienie w wydechu, jak i poziom hałasu. Uwagę zwracają „podkręcona” stylistyka nadwozia, wybrzuszone nadkola oraz wloty powietrza w przednim zderzaku oraz w błotnikach i na masce silnika.
GR Corolla bazuje na konstrukcji Corolli hatchback, której zawdzięcza stabilność przy dużych prędkościach i nisko położony środek ciężkości. Rozstaw kół z przodu jest o 60 mm większy, a z tyłu o 85 mm większy niż w standardowym hatchbacku, co poprawia stabilność podczas pokonywania zakrętów. Kierowca doceni takie udogodnienia jak dźwignia zmiany biegów o krótkim skoku, ręczny hamulec postojowy oraz umieszczony na tablicy rozdzielczej wyświetlacz TFT, opracowany dla rodziny modelowej GR na podstawie rozwiązań stosowanych w samochodach wyścigowych.
W momencie premiery producent nie podał bliższych informacji dotyczących osiągów GR Corolli. Dla porównania, noszący ten sam przydomek Yaris przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy, zaś prędkość rośnie do maksymalnie 232 km/h.
Listę nowości produktowych AD 2022, które szykują w swojej ofercie marki japońskie, znaleźć można TUTAJ