Chińskie auta w nowych testach Euro NCAP

Ciekawostki
8 Lis '23
Rafał Żaglewski
Źródło: Euro NCAP

Jeszcze kilkanaście lat temu próby zderzeniowe organizacji Euro NCAP z udziałem chińskich modeli samochodów kończyły się spektakularną klapą. Nowa generacja importowanych z Kraju Środka pojazdów BYD i Xpeng to już diametralnie inna jakość.

W datowanych na koniec października br. testach zderzeniowych, jakie odbywają się pod egidą organizacji Euro NCAP, oceniono trzy nowe modele samochodów osobowych: BYD Dolphin i BYD Seal, jak również Xpeng P7. Kandydaci wypadli znakomicie, o czym świadczy przyznana każdemu z nich maksymalna nota pięciogwiazdkowa. „Chińczycy” pozostawili po sobie dobre wrażenie w takich elementach jak ochrona pieszych oraz przewożonych dzieci i dorosłych, jak również pod względem wyposażenia auta w systemy wspomagające pracę kierowcy.

Źródło: BYD
BYD Seal zaprojektowano pod okiem Wolfganga Eggera, który pracował wcześniej dla Seata, Audi czy Alfy Romeo

Warto dodać, że inne chińskie modele takich marek jak Nio, MG, Maxus czy Omoda  już wcześniej otrzymały również pięć gwiazdek w teście zderzeniowym. Widać zatem jak na dłoni, że w przeciwieństwie do pierwszej fali chińskich samochodów, które pojawiły się w Europie niemal dwie dekady temu, spełnienie wyśrubowanych norm bezpieczeństwa nie jest już dla producentów zza Wielkiego Muru wyzwaniem ponad siły.

BYD Dolphin (test Euro NCAP 2023)

standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa

BYD Seal (test Euro NCAP 2023)

standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa

Xpeng P7 (test Euro NCAP 2023)

standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa

Tagi